جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم همزمان با سردتر شدن هوا در شمال دریای مازندران - فریاد قوها در میانکاله طنین انداز شد

زیست بوم

همزمان با سردتر شدن هوا در شمال دریای مازندران - فریاد قوها در میانکاله طنین انداز شد

همزمان با سردتر شدن مناطق شمالی دریای مازندران، دسته جدید پرندگان مهاجر شامل قوهای گنگ، قوهای فریادکش و غازهای خاکستری وارد میانکاله شدند. ورود پرندگان به زیستگاه نشان می دهد که میانکاله کماکان یکی از زیستگاهای بسیار غنی برای زمستان گذرانی پرندگان است.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | nike air force 1 6 inch boot forged iron - 150 - Cheap Air Jordan 1 Mid GS “Holiday” White/Black - Roma Green - University Red 2021 For Sale DM1208

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- با ورود به فصل سرما و سردتر شدن مناطق شمالی دریای مازندران، دسته جدیدی از پرندگان مهاجر وارد میانکاله شدند. این پرندگان که شامل قوهای گنگ و فریادکش و نیز غازهای خاکستری هستند، اهمیت زیادی برای تالاب میانکاله دارند.
 
«حر منصوری»، دیده بان طبیعت میانکاله در گفت و گو با CHN با اعلام این خبر گفت: «4 گونه پرنده در میانکاله زمستان گذرانی می کنند که گونه های قوی فریادکش، قوی گنگ و غاز خاکستری از گونه های شاخص پرندگانی هستند که زمستان ها به میانکاله می آیند.»
 
منصوری با اشاره به شرایط کنونی میانکاله گفت: «این که این تعداد پرنده برای گذراندن زمستان به میانکاله می آیند نشان می دهد که شرایط این زیستگاه هنوز بسیار مطلوب است.»
 
با وجودی که در حال حاضر منطقه حفاظت شده میانکاله از شرایط مناسبی برای پذیرایی از پرندگان مهاجر برخوردار است اما کماکان در مورد آینده آن نگرانی وجود دارد. سایه ساخت پالایشگاه میانکاله و جاده شهرداری هنوز بر سر این زیستگاه و پرندگان آن هست با این حال و در میان شرایط بسیار وخیم دیگر تالاب های ایران، میانکاله هنوز شرایط مناسبی دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه