دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری عجایب غار «زینه گان» صالح آباد

گردشگری

عجایب غار «زینه گان» صالح آباد

برگرفته از خبرگزاری مهر

غار زینه گان شاخص ترین اثر طبیعی استان ایلام به شمار می رود و در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید شهر صالح آباد واقع در شهرستان مهران و اختلاف 50 درجه هوای داخل غار با بیرون غار و شهر همواره مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام در غرب کشور و در یک منطقه ی کوهستانی در میان رشته کوههای زاگرس قرار دارد. از جمله مهمترین ارتفاعات استان ایلام، کبیرکوه، دینارکوه، کوه اناران، سرخه کوه و سیاه کوه هستند.

استان ایلام دارای سه نوع آب و هوای سرد کوهستانی، معتدل کوهستانی و صحرایی گرم و خشک است.

در میان این شگفتی های استان ایلام غارهای بسیار زیبایی وجود دارند که ویژگیهای این غارها برای گردشگران و مسافران عجیب است.

شاخص ترین غار طبیعی استان ایلام غار زینه گان است.

غار شگفت‌انگیز زینه‌گان در پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر صالح آباد و در فاصلة 52 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.

این غار با بیش از یک کیلومتر طول دارای آب فراوان، دهلیزهای آبگیر، قندیل‌های متعدد و آبچک‌های طبیعی بسیار جالبی می‌باشد و هوای داخل آن به ویژه در تابستان خنک و مطبوع است.

در حالی که منطقة صالح آباد در تابستان بیش از 40 درجه گرما دارد، اختلاف هوای بیرون غار با درون آن بسیار زیاد است و به همین دلیل آن را غار بهشت نیز می‌نامند.

 1

سرخس‌ها، جلبک‌ها، گل‌ها و گیاهان خودروی داخل غار، رنگ سنگ‌ها، پیچ و خم داخل غار، لب‌های به هم دوختة قسمت‌هایی از سقف غار همه و همه حکایت از شگفتی‌های طبیعت دارد. این غار یکی از جاذبه‌های مهم توریستی استان ایلام است.

غار زینه گان از جاذبه های بکر و نادر طبیعی کشور در استان ایلام مورد توجه دوستداران طبیعت و جاذبه های ناشناخته قرار گرفته است.

بیشتر گردشگران و مسافران از اختلاف دمای داخل غار و بیرون غار بسیار شگفت انگیز می شوند.

 2

علاوه بر این غار زیبا غارهای بسیار زیاد دیگری در استان ایلام وجود دارد که هر کدام می تواند بری گردشگران و مسافران بخصوص در فصل تابستان دیدنی باشد.

در حال حاضر می توان با سرمایه گذاری بیشتر بر روی این آثار طبیعی و خدادای که در بیشتر مناطق استان ایلام یافت می شود زمینه اشتغال و توسعه مناطق محروم ایلام را به وجود آورد.

14 منطقه نمونه گردشگری استان شامل پشت سدکرخه در آبدانان، بانکول، امامزاده عبدالله ایوان، تنگ زینه گان صالح آباد، چشمه های آب گرم و قیر دهلران، سد ایلام ، دربند دره شهر ، سراب دره شهر ، کوران بزان ، سرابله ، مله پنجاو و هیانان است.  

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه