شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان چرا سطل‌های زباله‌ در چغاسبز تخلیه نمی‌شوند؟

یادمان

چرا سطل‌های زباله‌ در چغاسبز تخلیه نمی‌شوند؟

دبیر انجمن دوستداران محیط‌ زیست گفت: در پارک جنگلی چغاسبز که کانون فعالیت‌های زیست‌محیطی است مردم نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خود اقدام می‌کنند و به سطل‌های تعبیه‌شده منتقل می‌کنند اما مدت‌هاست که این سطل‌ها تخلیه نشده است.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | 208 - Nike Sportswear Tech Fleece Ανδρική Φόρμα CU4 Μπεζ / Λευκό 495 - nike air max commander shoes sale

«حسین نعمتی » در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: یکی از اهداف دوستداران محیط‌زیست ایلام به‌عنوان یک تشکل زیست‌محیطی این است که رفتارهایی عمدی یا سهوی مغایر با ملاحظات زیست‌محیطی شهروندان را با بهره‌گیری از قوه خلاقیت و روش‌های صحیح آموزشی و به‌دوراز شعارزدگی اصلاح کند.

وی ادامه داد: مثلاً برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت توسط مردم از روش‌های سنتی فرهنگ‌سازی عبور کردیم و همه را فراخواندیم که باهم شروع به خالی کردن زباله از طبیعت کنیم. این روش را بهینه‌ترین شیوه برای جلب‌توجه شهروندان کم‌توجه به محیط‌زیست یافتیم. خوشبختانه بازخورد این روش بسیار بالا بود و در جامعه اثرات مثبت آن را شاهد بودیم به‌طوری‌که می‌توانیم ادعا کنیم حساسیتی در شهروندان نسبت به جمع‌آوری و انتقال زباله‌های خود به سطل‌های زباله ایجادشده و این مهم به‌عنوان یک رفتار زیست‌محیطی در میان مردم در حال نهادینه شدن است.

دبیر انجمن دوستداران محیط‌زیست تصریح کرد: متأسفانه دراین‌ میان شانه خالی کردن مسئولان ذی‌ربط از زیر بار بدیهی‌ترین وظایف خود، زحمات فعالان محیط‌زیست را هدر می‌دهد. به‌طور نمونه در پارک جنگلی چغاسبز که کانون فعالیت‌های زیست‌محیطی است مردم نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خود اقدام می‌کنند و به سطل‌های تعبیه‌شده منتقل می‌کنند اما مدت‌هاست که این سطل‌ها تخلیه نشده و با پیگیری‌های شده معلوم نیست چه سازمانی متولی جمع‌آوری آن‌ها می‌باشد.این بی‌تفاوتی از طرف مسئولان هم‌چنین می‌تواند پیام منفی به مردم منتقل کند که برای ساده‌ترین امور جاری شهر تدبیری وجود ندارد.

نعمتی از سازمان‌های شهرداری، منابع طبیعی، حفاظت محیط‌زیست خواست حداقل به‌صورت رسانه‌ای به این پرسش پاسخ‌گو باشند که این وظیفه در حیطه فعالیت کدام نهاد تعریف‌شده است و شهروندان را از ابهام خارج کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید