سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تظاهرات هزاران علوی در استانبول

خبر

تظاهرات هزاران علوی در استانبول

هزاران علوی ترکیه با برگزاری تظاهراتی گسترده در استانبول، خواستار احقاق حقوق شهروندی و به رسمیت شناخته شدن خود شدند.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | adidas

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، هزاران علوی ترکیه روز یکشنبه با تظاهرات در استانبول خواستار حقوق شهروندی برابر و آزادی عقیده شده و در عین حال علیه همگون سازی علوی‌ها اعتراض کردند.

معترضان شعارهایی همچون "ما علوی‌های دولت نخواهیم بود"، "ما هیچ گاه در برابر بی‌عدالتی سر خم نمی‌کنیم" و همچنین شعارهایی مرتبط با اعتراضات ضد دولتی پارک گزی سر دادند.

حدود 50 انجمن و حزب سیاسی علوی در این تظاهرات حضور داشتند. معترضان خواسته زیادی را از قبیل لغو دوره‌های اجباری دینی در مدارس، به رسمیت شناخته شدن مکان‌های عبادت خود و تحقیقات در خصوص کشتار نامعلوم علوی‌ها مطرح کردند.

انجمن علوی‌ "پیر سلطان عبدل" در فراخوان تظاهرات در تارنمای خود نوشت: ما خواهان این هستیم که اعتقاداتمان رسمی باشند تا علوی‌ها بتوانند تشریفات مذهبی خود را آزادانه به جا آورند.

این انجمن همچنین خواستار لغو پروژه ساخت یک مسجد و یک محل عبادت علوی‌ها در کنار هم در آنکارا شد. آن‌ها همچنین خواستار بازگرداندن زمین (سموی‌ها) و دارایی علوی‌ها شدند که توسط دولت تصاحب شده است. علاوه بر آن علوی‌ها خواستار معرفی کسانی شدند که در قتل علوی‌ها در گذشته دست داشته‌اند.

در این راستا آن‌ها خواستار حذف نام سلطان سلیم عثمانی از سومین پل تنگه بسفر شدند. سلطان سلیم عثمانی دستور قتل‌عام بیش از 40 هزار علوی را صادر کرده بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید