سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بازداشت بیش از ۱۳۰ معترض در استانبول

خبر

بازداشت بیش از ۱۳۰ معترض در استانبول

پلیس ترکیه در جریان عملیات سرکوبگرانه خود علیه کارگران و دانشجویان معترض در استانبول، اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور کرد و بیش از 130 تن در جریان اعتراضات بازداشت شدند.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - best glue for nike shoes for boys kids

پلیس ترکیه در جریان عملیات سرکوبگرانه خود علیه کارگران و دانشجویان معترض در استانبول، اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور کرد و بیش از 130 تن در جریان اعتراضات بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، به گفته رئیس پلیس شهر استانبول بیش از یکصد و سی تن در جریان اعتراضات روز جمعه بازداشت شدند. معترضان با پرتاب بطری به سوی نیروهای پلیس در صدد برآمدند تا با ممانعت دولت برای برگزاری راهپیمایی در میدان تقسیم مقابله کنند. جاده‌های منتهی به میدان تقسیم بسته شده و سیستم حمل و نقل عمومی در بخش وسیعی از شهر مختل شد. این میدان پیش از این مرکز تجمعات ضد دولتی در این کشور بوده است.

براساس گزارش‌ها، شماری از اعضای حزب کمونیست ترکیه که در میدان تقسیم تجمع کرده بودند، بازداشت شده‌اند.

میدان تقسیم استانبول از زمان برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در اول ماه مه سال ۱۹۷۷ که به کشته شدن ده‌ها تن منجر شد، همواره مرکز تجمعات اعتراض‌آمیز بوده است.

این اولین روز کارگر در ترکیه از زمان تصویب لایحه جنجالی امنیتی از سوی پارلمان این کشور است. این لایحه به پلیس ترکیه برای سرکوب معترضان قدرت زیادی می‎دهد.

هزاران پلیس ترکیه روز جمعه با بستن خیابان‌ها اقدام به ممانعت از برپایی این اعتراضات کردند. مقامات ترکیه به بهانه مسائل امنیتی اقدام به تعطیلی بخش عمده‌ای از سیستم حمل و نقل عمومی کردند و پلیس ضد شورش را به منظور سرکوب معترضان در میدان تقسیم مستقر کردند.

صدها تن از معترضان در حالی که پرچم در دست داشتند در منطقه بشیکتاش جمع شدند که توسط پلیس به عقب رانده می‌شدند.

محمود تانال یک سیاستمدار اپوزیسیون به رویترز گفت: این تجمع صلح‌آمیز است نه مسلحانه. مردم می‌خواهند مشکلاتشان را مطرح کنند اما دولت نمی‌خواهد این مشکلات قبل از انتخابات ماه ژوئن شنیده شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید