جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر باید به لنگه کفش بابک زنجانی قانع بود!

خبر

باید به لنگه کفش بابک زنجانی قانع بود!

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 80، سال دوازدهم، اسفندماه 1392 و فروردین 1393، رویه 11

فراتر از دو ماه پیش بابک زنجانی ( کسی که خود اعتراف کرده از سربازخانه  به بانک مرکزی برده شده تا روزی 20 میلیون دلار را در بازار  آزاد بفروشد ) باز داشت شد  تا پولهای فروش نفت از او وصول گردد ،  حالا ببینیم چه اندازه در وصول پولهای ملت از این مرد مرموز موفقیت به دست آمده است :
ماجرا را از زبان یک نماینده مجلس میخوانیم :
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه برای اموال زنجانی در خارج از کشور مشکلاتی به وجود آمده است، میگوید: «متاسفانه برخی کشورهای آسیای میانه وقتی دیدند وضع اینطور است و زنجانی در زندان به سر میبرد، با این ادعا که زنجانی به آنها بدهکار بوده اموالش را دارند از بین میبرند و به نفع خودشان میگیرند. حتی کسانی که در دستگاه دولتی این کشورها هستند اموال بابک زنجانی را به نفع خودشان مصادره میکنند.»
به گزارش ایسنا ، عزتالله یوسفیانملا اظهار میکند: «همه کشورهایی که زنجانی در آنها حساب داشته به این ثروت نفتی ایران چشم طمع دارند. مثلا در مالزی پیشنهاد دادند که حاضریم بخشی از پولهای زنجانی را به ایران بدهیم به شرطی که مبلغی هم به ما بدهید. در واقع باج میخواهند تا پول ایران را به ایران پس بدهند. پرونده بابک زنجانی کاری کرد که همه سودجوها راه افتادند و دنبال سهمخواهی هستند.»
فراتر از دوماه از بازداشت بابک زنجانی میگذرد و همچنان پروندهاش در دستگاه قضایی، کمیسیون اصل 90 مجلس و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل بدهی دو میلیارد و چهارصد میلیون یوروییاش در حال بررسی است؛ کسی که طبق ادعای روزنامه نیویورک تایمز هم اکنون با 5/13 میلیارد دلار سرمایه، در مجله فوربس همرده محمد عیسی العمودی است. اگر نقل این روزنامه آمریکایی را از میزان دارایی بابک زنجانی بپذیریم هماکنون بابک زنجانی شصت و پنجمین ثروتمند جهان است.
یوسفیان ملا میگوید: «اموال داخلی بابک زنجانی پاسخگوی حتی دو دهم بدهیاش نیست.»
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری هم در نشست خبری خود اعلام کرد: بررسی اولیه ما از لیست اموال ارایه شده حکایت از آن دارد که ارزش اموال خیلی کمتر از مبلغ بدهی بابک زنجانی است. اگر واقعا پول نقدی در کار نباشد ما مجبوریم به لنگه کفش در بیابان هم بسنده کنیم و این اموال را بگیریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه