سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر چهره ماندگار دامپزشکی کشور در 99 سالگی درگذشت

خبر

چهره ماندگار دامپزشکی کشور در 99 سالگی درگذشت

پروفسور احمد شیمی، استاد میکروب‎شناس بازنشسته‌ دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تهران و از چهره‎های ماندگار کشور در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر احمد شیمی، استاد برگزیده پنجمین همایش چهره‎های ماندگار کشور در سال 1294 در بروجرد متولد شد و پس از اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان شرف تهران وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شد و در سال 1321 از رساله دکتری خود در این دانشگاه دفاع و سپس به تدریس در دانشگاه تهران پرداخت.

از جمله فعالیت‎های شیمی می‎توان به فعال کردن آزمایشگاه باکتری‎شناسی و ویروس‎شناسی و راه‎اندازی بخش بیماری‎های طیور دانشگاه تهران، ارائه مقالات مختلف و متعدد علمی به سمینارها و کنفرانس‎های داخلی و خارجی، تالیف و ترجمه 15 عنوان کتاب در زمینه‎های ویروس‎شناسی، میکروب‎شناسی، بیماری‎های عفونی، ایمن‎شناسی و بیماری‎های طیور اشاره کرد.

یاد و خاطره استاد با تربیت هزاران دانشجو و تالیف کتب مرجع و بالاتر از همه با اخلاق بسیار نیکو و پسندیده برای همیشه در اذهان دانشگاهیان و اصحاب علمی کشور باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها   

0 #1 نیکو 1393-04-22 19:44
جای بسی تاسف. باز کشور دانشمند دیگری را از دست داد. کاش در زمان حیات این شخصیت ها بیشتر درباره زندگی و تحقیقاتشان فکر کنیم و مقاله بنویسیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه