جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نمایش پرده‌هایی بی‌نظیر از واقعه عاشورا

خبر

نمایش پرده‌هایی بی‌نظیر از واقعه عاشورا

مجموعه‌ای خاص از آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای برای بازدید علاقه‌مندان به پرده‌های مذهبی، در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش گذاشته شده است.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | KITH 1996 air streak max Low Release Date , BabylinoShops , nike jordan retro 2 black

مجید احمدی - مسوول برگزاری این نمایشگاه - در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره آثار به نمایش گذاشته‌شده، اظهار کرد: در این نمایشگاه 25 نقاشی قهوه‌خانه‌ای از عباس بلوکی‌فر، جواد عقیلی، حسین و فتح‌الله قوللر‌آغاسی، محمد مدبر، حسین همدانی، محمد فراهانی، علی‌اکبر لرنی و حسن اسماعیل‌زاده به‌نمایش گذاشته شده است.

او ادامه داد: بین این آثار، دو پرده مربوط به واقعه عاشوراست که یکی از آن‌ها با موضوع «طفلان مسلم» توسط فتح‌الله قوللر آغاسی خلق شده است. دیگر پرده عاشورایی که یکی از آثار خاص و بی‌نظیر این نمایشگاه است، اثری مشترک از عباس بلوکی‌فر و علی‌اکبر لرنی است، یعنی هر دو این هنرمندان روی این تابلو کار کرده‌اند و امضای هر دو هنرمند روی تابلو وجود دارد.

احمدی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از آثار خاص این نمایشگاه تابلو - پرده‌ای 70*100 سانتی‌متری از عباس بلوکی‌فر است که در آن، جزییات پرده‌های درویشی دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های این تابلو وجود تغییراتی در روند همیشگی خلق آثار قهوه‌خانه‌ای است. بلوکی‌فر در این پرده جای برخی عناصر را که در پرده‌های درویشی مشترک هستند و مکان خاصی دارند، تغییر داده است و کار نویی در این زمینه به‌شمار می‌رود.

مسوول برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ به‌دلیل تراکم زیاد برنامه‌های خانه هنرمندان در ماه مبارک رمضان، فرصت این را نداشتیم که در کنار نمایش این آثار، برنامه‌های جنبی مانند سخنرانی و نشست برگزار کنیم. البته بازخوردهایی که از طرف خانه هنرمندان گرفته‌ایم، خیلی خوب بوده و قرار است در یک زمان مناسب برنامه جامع‌تری برای نمایش آثار قهوه‌خانه‌ای با محوریت‌های مختلف در نظر گرفته شود که احتمالا بهار سال آینده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای از 12 تا 26 تیرماه 1394 هر روز از ساعت 14 تا 20 در خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه