سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سنگین‌ترین سقوط گردشگری ترکیه در 17 سال گذشته

خبر

سنگین‌ترین سقوط گردشگری ترکیه در 17 سال گذشته

طبق آمارهای منتشرشده از سوی وزارت گردشگری ترکیه این کشور ماه گذشته، شاهد سنگین‌ترین سقوط ماهیانه بوده که در 17 سال گذشته بی سابقه است.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Converse Earthy Tones Unevenness Chuck Taylor All Star - 572547C

خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری ترکیه درحالی که بزرگترین سقوط را در ده سال گذشته از سر می‌گذراند، ماه آوریل گذشته شاهد بدترین شرایطی بود که از سال 1999 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

ترکیه که یکی از موفق‌ترین کشورها درصنعت گردشگری منطقه دردهه گذشته بوده، مدت‌هاست با بحران منطقه‌ای به ویژه با تنش میان این کشور باروسیه از سقوط بی سابقه‌ای مواجه شده، با چالشی جدی در صنعت گردشگری روبروست که گذشت زمان آن را تشدید کرده است.
به گزارش فاینشنال تایمزبه استناد گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور که با درگیری‌های داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می‌کند درماه آوریل 1.75 میلیون گردشگر جذب کرد که در مقایسه با سال گذشته درهمین زمان 28 درصد کاهش یافته است.
این درحالی است که ترکیه نهمین ماه پیاپی را درروند نزولی گردشگری پشت سر می‌گذارد. گردشگری با جذب 36 میلیون نفر در سال گذشته بخش مهمی از اقتصاد ترکیه است و برابر با 12 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را دربر می‌گیرد. با این حال این کشور از سال 2014 با بحران‌های داخلی مواجه شده و از یک سو با اقلیت کرد و دیگر سو با بن بست دیپلماتیک با روسیه برسر درگیری‌های سوریه دست وپنجه نرم می‌کند.
گردشگران روس که از بازارهای مهم ترکیه بوده است ، از زمان سقوط هواپیمای جت روسی توسط ترکیه و بروز تنش‌ها تا کنون با کاهش 79 درصدی مواجه است.
این گزارش یادآور شده است که بیش از 40 درصد از گردشگران خارجی که ماه آوریل گذشته به ترکیه آمدند از استانبول دیدن کردند،در حالی که 20 درصد نیز به نواحی ساحلی واقع در آنتالیا رفتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید