پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر زلزله به آثار تاریخی مسجد ملک زوزن و آسبادهای نشتیفان خسارت زد

خبر

زلزله به آثار تاریخی مسجد ملک زوزن و آسبادهای نشتیفان خسارت زد

خبرگزاری مهر: فرماندار خواف گفت: زلزله 5 ریشتری خواف به دو اثر تاریخی مسجد ملک زوزن و تعدادی از آسبادهای نشتیفان خسارت وارد کرد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Nike - Sportswear - Nike Tracksuits, Jackets & Trainers

عبدالعلی جغتایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: گزارش های اولیه کارشناسان نشان می دهد که به دلیل بزرگی زلزله خسارت های جزئی به دو مورد از آثار تاریخی این شهرستان وارد شده و بررسی در این مورد هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از دیگر بناهای تاریخی تاکنون گزارشی از خسارت به فرمانداری نرسیده بیان کرد: ستاد بحران خواف در همان ساعت اولیه زلزله در این شهرستان تشکیل شد و طبق گزارش های واصله تاکنون به جز خسارت های مالی جزئی خبری از خرابی شدید و یا تلفات جانی به خاطر زلزله در سطح شهرستان نداشتیم.

وی افزود: زمین لرزه 5.4 ریشتری بامداد امروز که حدود ساعت 2و 30 دقیقه اتفاق افتاد دو پس لرزه شدید داشت که یکی 3.5 و دیگری 4 ریشتر بود.

وی تاکید کرد: دهیاران، بخشداران و همچنین اعضای شوراهای شهر و روستایی خواف برای بررسی مناطق تحت پوشش خود اعزام شدند و در حال بررسی میزان دقیق خسارت های احتمالی هستند.

وی افزود: به محض اطلاع از میزان خسارت های وارد شده زلزله در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است، آسبادهای نشتیفان از بزرگترین و قدیمی ترین مجموعه آسباد در جهان است و اثر تاریخی مسجد ملک زوزن نیز که در دشت خواف قرار دارد متعلق به قرن هفتم هجری است.

لازم به ذکر است، تاکنون در سطح شهر خواف 200 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 89 اثر به ثبت ملی رسیده و تنها دو اثر کاندیدای ثبت جهانی هستند که شامل آسباد نشتیفان و مسجد ملک سوزن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید