پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پرورش ماهیان خاویاری در پلدشت - 7 میلیون قطعه ماهی تکثیر شد

خبر

پرورش ماهیان خاویاری در پلدشت - 7 میلیون قطعه ماهی تکثیر شد

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت از پرورش ماهیان خاویاری در این مرکز برای نخستین بار در شمالغرب کشور خبر داد.

nike-dunk-low-coast-uncl | Nike nike shox for girls youth soccer Valentine's Day DQ9320 , 100 - nike twist women black boots sale girls on youtube - JofemarShops

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان عیسی زاده پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا بچه ماهیان خاویاری برای نخستین بار از سه گونه شیپ، اوزون برون و فیل ماهی در دو استخر این مرکز پرورش داده می شوند.

وی هدف از نگهداری و پرورش این گونه با ارزش را بررسی وضعیت و شرایط نگه داری و انطباق و سازگاری این گونه ماهیان با اقلیم و آب و هوای آذربایجان غربی به خصوص منطقه پلدشت عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز تنها مرکز تکثیر پرورش ماهیان گرمابی در شمالغرب کشور بوده که سالانه بطور میانگین 10میلیون قطعه بچه ماهی در آن پرورش و در منابع آذربایجان غربی به خصوص سدها رها می شوند.

رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت همچنین از تکثیر هفت میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمازی در مرکز تکثیر ماهیان پلدشت خبر داد و عنوان کرد: این مرکز نقش مهمی در تقویت و بازسازی ذخایر آبزیان آذربایجان غربی و دیگر نقاط کشور دارد.

عیسی زاده با اشاره به اینکه حفظ و بازسازی ذخایر و حمایت از تعاونیهای صید و صیادی از مهمترین اهداف شیلات در تکثیر این بچه ماهیان گرمابی است، ادامه داد: ماهیان تکثیر شده از گونه های کپور، آمور، فیتوفاک، سوف و بیگ هد بوده که از نیمه دوم سال جاری در منابع آبی استان رها می شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینیهای انجا شده با تکثیر و پرورش و رهاسازی این تعداد ماهیان در منابع آبی استان در سال جاری میزان تولید این گونه ماهیان گرمابی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یابد، افزود: دریاچه پست سد ارس پلدشت بزرگترین منبع آبی در کشور است که در آن ماهی با ارزش صوف پرورش و تولید می‌شود.

این دریاچه به دلیل داشتن منابع زیاد آبزی بویژه ماهی صوف به عنوان بزرگترین منبع تامین مولد ماهی صوف در کشور بوده که هر ساله تعداد زیادی از این ماهی با ارزش به استانهای کشور صادر می‌شود.

امسال برای توسعه مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت یک میلیارد ریال اعتبار منظور شده است که با توسعه آن میزان تولید این مرکز به بیش از 12 میلیون بچه ماهی در یک نوبت می رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه