جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پویشگر (اسکنری) که از شش متری اثر انگشت می‌گیرد!

خبر

پویشگر (اسکنری) که از شش متری اثر انگشت می‌گیرد!

مهندسان موفق به طراحی نوعی پویشگر انگشت‌نگاری شدند که می‌تواند از فاصله شش متری اثر انگشت بگیرد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان در حال کنکاش طرح‌های بهتر بیومتریکی برای پاسخگویی به تقاضاهای تجاری در زمینه ابزار شناسایی و تایید هستند.

در میان فناوری‌های بیومتریک طراحی سامانه‌های انگشت‌نگاری برای مدیریت امنیتی و کنترل دسترسی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

شرکت تازه تاسیس IDair جدیداً نوعی سیستم اسکنر انگشت‌نگاری را طراحی کرده که قادر به خوانش اثرات انگشت از فاصله شش متری است.

در این سیستم فرد دست خود را با هدف تصدیق هویت برای حسگر تکان می‌دهد. در این جا هیچ‌گونه توقفی در محل بازرسی برای بررسی کارت ID صورت نمی‌گیرد. سیستم مزبور یک اسکنر فاقد لمس است و از اثرانگشت با جزئیات دقیق عکس گرفته می‌شود و سپس این اطلاعات با یک پایگاه داده مطابقت داده می‌شود.

نکته قابل توجه این است که اثر انگشت‌ها از یک فاصله معین جمع‌آوری می‌شوند، بنابراین نیازی به لمس پد اسکنر نبوده و این امر مانع از بروز مشکلات کنونی میزان دقت ناشی از خاک، دوده یا چربی روی انگشت می‌شود.

شرکت سازنده دستگاه اسکنر بر روی در قرار تعبیه می‌کند.

عملکرد این سیستم بسیار شبیه به روش پردازش تصاویر زمینی توسط ماهواره است.

شرکت IDair یک سازمان فعال در زمینه فناوری‌های بیومتریک است و در نظر دارد پویشگر جدید را در کابردهای خرده‌فروشی نیز به کار برد. این شرکت همچنین قصد دارد حسگرهای بیشتری را برای تشخیص چهره و پویش عنبیه را در قالب یک سامانه بیومتریکی جامع‌تر اضافه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید