پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر استاد سیاه‌بازی با کارگردانی به صحنه تئاتر باز‌می‌گردد

خبر

استاد سیاه‌بازی با کارگردانی به صحنه تئاتر باز‌می‌گردد

سعدی افشارکه در 24 مردادماه وارد بهار 78 سالگی خود می شود قصد دارد در سال جاری در مقام کارگردان اثری را با حضور هنرمندان جوان تئاتر به صحنه ببرد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار مهر، سعدی افشار متولد سال 1313 در شهر تهران است. وی از هنرمندان با سابقه و برجسته نمایش های ایرانی است و سال های سال در تئاترهای باربد، نصر و دهقان روی صحنه رفت. وی به عنوان یکی از بهترین سیاه بازان تئاتر ایران و تنها باقیمانده نسل سیاه بازان روزهای خود را در تنها سپری می کند.

افشار از دهه 20 فعالیت خود را در عرصه تئاتر و بازی در جامعه باربد آغاز کرد و در نمایش های متعددی به ایفای نقش پرداخت. "بلورک و چشمه‌نوش"سالن اصلی تئاتر شهر سال 1345، "مضحکه هارون‌الرشید" تئاتر نصر سال 1345، "بیژن و منیژه" تالار مولوی سال 1350، "مسافرخانه" تماشاخانه سنگلج سال 1365، "جشن شاه عباس" و "پیر پاره دوز" جامعه باربد سال 1325، "گودزیلا" تئاتر نصر سال 1368 و "لاشخورها" تئاتر دهقان سال 1369 از جمله آثاری هستند که سعدی افشار در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

وی همچنین در مقام بازیگر در نمایش "احمد در بارگاه احمد" در کشورهای فرانسه و بلژیک به ایفای نقش پرداخت که این نقش آفرینی با استقبال قابل توجه منتقدان و هنرمندان تئاتر اروپا مواجه شد.

 


این بازیگر توانای نمایش های تخته حوضی و سیاه بازی، کارگردانی نمایش های "پریزاد"، "خلیفه صیاد"، "آخرین معما"، "مبارک در ژاپن" و "قضا و قدر" را در تئاتر پارس و نمایش "تئاتر در تئاتر" را در تئاتر نصر در کارنامه کاری خود دارد.

سعدی افشار در آستانه بهار 78 سالگی خود درباره سال هایی که سپری کرده به خبرنگار مهر گفت: 60 سال در عرصه سیاه بازی و نمایش های ایرانی حضور داشتم و از نظر مردم بازی هایم خوب بود اما بهترین نبودم و بسیاری بهتر از من در این عرصه بودند.

این هنرمند با سابقه و برجسته نمایش های ایرانی یادآور شد: فعالیت هنری مثل خوردن خیار است. اول شیرین و دلپذیر است اما آخرش تلخ است. در حال حاضر تلخی آن برای من مانده است. اگر هنرمند آینده نگر باشد این تلخی برایش نمی ماند. البته ناراضی نیستم و خدا را شاکرم.

تنها بازمانده سیاه بازی ایران درباره احتمال حضور خود بر عرصه تئاتر در سن 78 سالگی گفت: بدنم تحمل و طاقت بازی را ندارد زیرا فرسوده و تکیده شده ام. بدنم در دوران جوانی خیلی حرف برای گفتن داشت ولی حالا نمی توانم زیاد تحرک کنم.

افشار از کارگردانی اثری نمایشی در سن 78 سالگی با هنرمندان جوان خبر داد و تأکید کرد: اگر خدا بخواهد قصد دارم امسال نمایشی را با حضور هنرمندان جوان و علاقه مند کارگردانی کنم و به صحنه ببرم.

وی افزود: کارهای قدیم در ذهنم است و از آن ها الهام می گیرم. خیلی دوست دارم که با بازیگران جوان کار می کنم چون خوب هستند و به من انرژی می دهند.

این هنرمند تئاتر ایران درباره زمان و مکان اجرای نمایش گفت: به زودی زمان و مکان اجرای نمایش مشخص می شود. کارها در حال انجام است و به امید خدا امسال نمایش را به صحنه می بریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید