پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری شب هاید ماری کخ

رویدادهای فرهنگی

برگزاری شب هاید ماری کخ

مجله بخارا با همکاری بنیاد فرهنگی اجتماعی ملت، مرکز دایرة العمارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار شب «هاید ماری کخ» را برگزار می کند.

shock drop air force 1 full uv reactive | adidas jumpsuit womens wide jeans - H02579 - Buy now adidas Y - 3 Y - 3 YOHJI STAR

هاید ماری کخ در ۱۷ دسامبر ۱۹۴۳ در شهر ماربورگ آلمان به دنیا آمد. از ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۶ به تحصیل در رشتۀ آموزش با گرایش اصلی ریاضی پرداخت و تا ۱۹۷۲ به عنوان معلم در شهر هانوور مشغول به کار بود.
تحصیل در رشته ایرانشناسی را از ۱۹۷۲ در دانشگاه گوتینگن آغاز کرد و در ۱۹۷۶ موفق به اخذ دکترا شد و موضوع پایان نامه اش « شرایط مذهبی زمان داریوش بر اساس تحقیقات انجام شده بر کتیبه های هخامنشی» بود. پروفسور هاید ماری کخ در کنار رشته اصلی خود به تحصیل در رشته های باستان شناسی کلاسیک، تاریخ هنر بیزانس و باستان شناسی مسیحی نیز روی آورد. و پس از آن به تدریس ایران شناسی و باستان شناسی آسیای نزدیک در دانشگاه گوتینگن مشغول شد. و از ۱۹۸۶ افتخار تدریس در رشته اقتصاد و مدیریت دوران هخامنشیان در دانشگاه فیلیپس ماربورگ نصیب پروفسور کخ شد و از ۱۹۹۵ به عنوان استاد ایرانشناسی در زمینه تاریخ کهن در دانشگاه ماربورگ تدریس می کند. شایان ذکر است که پروفسور کخ یکی از پنج دانشمندی است که در زمینۀ تاریخ ایلام قدیم تحقیقات گسترده انجام داده است و از علایق خاص او هنر اسلامی و به ویژه معماری و هنر سرامیک است.
پروفسور گونترام کخ، کارلو چرتی، حکمت الله ملاصالحی، لیلا مکوندی، مهرداد ملک زاده، علی دهباشی و کامیار عبدی در شب « هاید ماری کخ» سخن خواهند گفت و فیلمی مستند از هرمز امامی به نمایش درخواهد آمد.

زمان : پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت 17

مکان : خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیایان عارف نسب، شماره ۱۲

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید