سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی در آینه آسمان؛ نمایش صورت‌های فلکی در کتابخانه و موزه ملی ملک

رویدادهای فرهنگی

در آینه آسمان؛ نمایش صورت‌های فلکی در کتابخانه و موزه ملی ملک

نمایشگاهی برگرفته از کتاب منحصربه‌فرد «صور الکواکب» تالیف عبدالرحمان صوفی ستاره‌شناس بزرگ ایران
«در آینه آسمان»؛ نمایش صورت‌های فلکی در کتابخانه و موزه ملی ملک

21 صورت فلکی مربوط به نیم‌کره شمالی از نسخه کم‌نظیر خطی «صور الکواکب» تالیف عبدالرحمان صوفی در قالب نمایشگاه «در آینه آسمان» در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درمی‌آید.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، کتاب «صور الکواکب» یادگار برجسته عبدالرحمان صوفی ریاضی‌دان و ستاره‌شناس بزرگ ایران در سده‌های سوم و چهارم هجری است که نسخه‌ای منحصربه‌فرد از آن به همراه ترجمه‌ای از خواجه نصیرالدین توسی در گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه نگهداری می‌شود. این کتاب ارزشمند که به دلیل دربرداشتن نقاشی‌های رنگی همه صورت‌های فلکی، نسخه‌ای کم‌نظیر و منحصربه‌فرد در جهان به شمار می‌آید تاکنون به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است.
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام در روز یک‌شنبه 11 خرداد 1393 خورشیدی، نمایشگاهی از صورت‌های فلکی کتاب «صور الکواکب» عبدالرحمان صوفی را به نام «در آینه آسمان» برگزار می‌کند. این نمایشگاه ساعت 17 گشایش می‌یابد و دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی با حضور در آیین یادشده می‌توانند از این صورت‌های فلکی که به شیوه‌ای جذاب در نمایشگاه عرضه شده‌اند، بازدید کنند.
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در روز یک‌شنبه 11 خرداد 1393 خورشیدی از ساعت 17 به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کرده، در آیین گشایش نمایشگاه حضور یابند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه