شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی بزرگداشت پیر تنبور ایران در فرهنگسرای ارسباران

رویدادهای فرهنگی

بزرگداشت پیر تنبور ایران در فرهنگسرای ارسباران

بزرگداشت سیدقدمیار حسینی؛ پیر تنبورنوازی ایران و چهره ماندگار موسیقی نواحی؛ 22 مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Men's Sneakers

بزرگداشت سیدقدمیار حسینی؛ پیر تنبورنوازی ایران و چهره ماندگار موسیقی نواحی و برگزیده هفتمین و هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران؛ چهارشنبه 22 مرداد ساعت 17 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم عبدالرضا مجدی و بهمن کاظمی درباره استاد قدمیار حسینی سخنرانی و به بررسی مکتب تنبورنوازی ایران می‌پردازند.

چند نوبت اجرای موسیقی تکنوازی تنبور(سیدآرش شهریاری)، تکنوازی تنبور(یحیی رعنایی)، تکنوازی دوتار(بخشی حسین ولی‌نژاد)، تنبور و آواز(سیدسلمان حسینی و سیدسیاوش یادگاری) و پخش کلیپ از استاد بخش‌های دیگراین مراسم است.

حسینی که پیشکسوتی سه نسل تنبور ایران را در کارنامه هنری خود دارد، نوازندگی را از سن 10 سالگی نزد پدر و برادرش آغاز کرد و از محضرسید نصرالدین خاموشی و سید بابا حسینی بهره برد. این تنبورنواز برجسته منطقه صحنه(بکتر) طی سالیان سال تنبورنوازی، شاگردان فراوانی را تربیت کرد که از نوازندگان صاحب نام این هنر هستند.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خ جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید