پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی راه اندازی موزه تمدن ایران به زبان انگلیسی

رویدادهای فرهنگی

راه اندازی موزه تمدن ایران به زبان انگلیسی

روزبه پارساپور
مدیرعامل موسسه مطالعات خلیج فارس

ایران‌هراسی پروژه ای بلندمدت است که عمدتا توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مدیریت می شود تا به عنوان یک سیاست راهبردی جامع به منظور دستیابی به اهداف مختلف علیه ایران مورد استفاده قرار بگیرد. ایران هراسی و شیعه هراسی با ابزار رسانه های بین المللی غربی و سرمایه گذاری رژیم وهابی عربستان سعودی هدایت میشود. به شیوه ای که در بسیاری از کشورهای جهان وقتی سخن از ایران به میان می آید، مردم عادی این کشورها آنقدر تبلیغات منفی علیه ایران شنیده اند که فورا این تصور در ذهنشان تداعی میگردد که ایران کشوری ویران، فقیر، بدون امکانات و دارای نقش مخرب در جهان است!! تلاش های آمریکا و رسانه های غربی که عربستان سعودی با حمایت های مالی، بسیاری از آنها به زیر سلطه خود در آورده است، به منظور سیاه نمایی باورنکردنی علیه ایران با عناوینی همچون: کشور بی‌فرهنگ، محور شرارت، بزرگترین حامی تروریسیم در جهان، اشاعه دهنده نفرت در دنیا، بزرگترین تهدید برای همسایگان، تهدیدی برای صلح‌جهانی، طراح نسل‌کشی یهودیان در آینده و موارد مشابه دیگر پیگیری شده است. در راستای این اهداف ضد ایرانی، غرب از همه ابزارهای فرهنگی علیه کهن ترین کشور تاریخ جهان یعنی ایران استفاده میکند تا چهره واقعی ایران که برای دنیا دارای جذابیتهای منحصر به فردی است مخدوش شود. میزان قابل ملاحظه‌ای از تبلیغات سیاسی یا پروپاگاندا علیه ایران که تلاش دارد چهره ای شیطانی از ایرانیان در اذهان عمومی دنیا تداعی کند توسط سینما، محیط اینترنت، فیس بوک، سایت های قومگرایانه و... مدیریت میشود. تردیدی نیست که تضاد ایدئولوژی شرق و غرب همواره در طول تاریخ وجود داشته است و ایران نیز همواره رهبریت مقابله با استعمار و ظلم جهانی را بر عهده داشته است و امروز نیز این تقابل فرهنگی و تمدنی همچنان ادامه دارد. لذا می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا بزرگترین برنده پروژه ایران هراسی و شیخ نشین های عربی بزرگترین بازنده آن بشمار میروند. فروش میلیاردها دلار تسلیحات نظامی غرب به شیخ نشین های شیشه ای حاشیه خلیج فارس، یکی از مهم ترین دستاوردهای پروژه ایران هراسی بشمار میرود. آمارهای موسسه بین المللی مطالعات صلح استکهلم نشان میدهد عربستان پس از آمریکا، چین و روسیه با 81 میلیارد دلار بودجه نظامی به مقام چهارم پرخرج ترین ارتش های جهان دست یافته است، یعنی عملا کارخانجات ساخت تسلیحات نظامی غرب را همین شیخ نشین های عربی که فاقد مشروعیت داخلی هستند سرپا نگه داشته اند. آمریکا همچنین تلاش دارد اهداف زیر را نیز با پروژه ایران هراسی دنبال کند:


- اعزام نیروهای نظامی به منطقه برای تسلط بر منابع انرژی، جایی که بیش از ۴۰٪ ذخایر انرژی فسیلی دنیا را در خود جای داده است.
- ترغیب و تشویق به تغییر بافت جمعیتی، رسم الخط، زبان و رسوم مذهبی و فرهنگی کهن مناطقی که در طول تاریخ بخشی از ایران بشمار میرفتند، همچون جمهوری های شوروی سابق، بحرین و...
- انحراف افکار عمومی جهان عرب از جنگ با اسرائیل و تشکیل یک جبهه جدید بنام جنگ عرب و عجم.
- تقابل میان ایران و کشورهای سنی مذهب و آغاز جنگهای فرقه ای شیعه و سنی.
- مشروعیت بخشیدن و توجیه افکار عمومی دنیا برای انجام اعمال غیرقانونی و خارج از قوانین جهانی علیه ایران مانند: تحریمهای یکجانبه، ترور دانشمندان ایرانی، حملات سایبری، نقض حریم هوایی کشور.


با توجه به پیشینه ایران هراسی و ضرورت مقابله همه جانبه با این راهبرد غربی-عربی که تلاش دارد چهره ای مخدوش و زشت از ایران به جهان مخابره نماید، کارشناسان جغرافیای سیاسی و باستان شناس مرکز مطالعات خلیج فارس به منظور نشان دادن چهره حقیقی کهن ترین کشور تاریخ جهان یعنی ایران، پس از ماه‌ها تلاش موفق شدند موزه‌ای به زبان انگلیسی از تمدن غنی ایران متشکل از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی را در فضای مجازی (سایبری) راه اندازی نمایند. این موزه که شرح حال تمدن غنی ایران از 7000 هزار سال پیش تا کنون را برای بازدید کننده های کشورهای مختلف جهان به نمایش میگذارد، برای نخستین بار است در فضای اینترنت به چنین شیوه نوینی طراحی و به سهولت برای مردم جهان قابل دسترسی است. موزه تمدن ایران شامل پنج موزه مجزا می باشد: نخست به هنر و شگفتی های ایران پیش از هخامنشیان یعنی دوره 4000 BCE - 550 BCE و تمدن های ماد، ایلامی و... اختصاص دارد. سپس دوره شکوفایی هنر، تمدن و معماری ایران در عهد هخامنشی550 BCE – 330 BCE و بعد از آن ایران در دوره پارتی 247 BCE – 224 CE و سپس ساسانیان 224 – 651 و در نهایت به هنر و تمدن غنی ایران پس از اسلام 661– Up to now میپردازد. نشانی موزه:


http://www.persiangulfstudies.com/IranMuseum

 

 

خبر افتتاح موزه تمدن ایران در خبرگزاری های ایران

http://www.persiangulfstudies.com/fa/index.asp?P=NEWSVIEW&ID=336

http://www.cgie.org.ir/fa/news/49947

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940325000734

http://www.irna.ir/fa/News/81645209/

http://padidehnews.com/?p=524406

http://feydus.ir/ShowNews-530477.aspx

http://miroozh.ir/news/288707

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید