پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی گزارشی از وضعیت کتابخانۀ تخصصی استاد ثاقب‌فر

رویدادهای فرهنگی

گزارشی از وضعیت کتابخانۀ تخصصی استاد ثاقب‌فر

کتاب‌های کتابخانۀ شادروان استاد ثاقب‌فر به جایگاه موقت خود در آموزشگاه موسیقی زروان منتقل شد. هم‌چنین، به یاری دوستان گرامی و همراهان هم‌اندیش، تاکنون مبلغ 60 میلیون ریال بابت خرید کتابخانه پرداخت شده است که البته تا توافق اولیۀ 100 میلیون ریالی فاصله دارد و امیدوار هستیم در ماه‌های پیشِ رو، آن هم، به همت ایران‌دوستان، گردآوری و پرداخت شود.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Giftofvision , Sneakers search engine

اکنون کتاب‌های این کتابخانه به همراه قفسه‌های فلزی آن در جایگاه موقت خود در آموزشگاه موسیقی زروان قرار دارد و امید است در گام بعدی، تهیۀ قفسه‌هایی مناسب و راه‌اندازی سامانۀ مدیریتی آن انجام گیرد که آن هم نیازمند همکاری و هم‌یاری دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران است.
از دوستانی که در سه مرحلۀ بسته‌بندی کتاب‌ها (حیدر زاهدی، حسام ضیایی، حمیده رستگار، صادق بامحبت، بهنوش عافیت‌طلب و مهدی حمیدی‌فرد)، جابه‌جایی کتاب‌ها به آموزشگاه (حیدر زاهدی، حسام ضیایی، حمیده رستگار، فتح‌الله ملکی و مهدی هراتی) و جابه‌جایی قفسه‌ها (مهربد ثاقب‌فر، علیرضا افشاری و اهورا پارسا)، با جناب منوچهر پیشوا ــ دبیر محترم هیأت موسس، که خود در هر سه مرحله یاریگر گروه بودند ــ همکاری داشته‌اند، سپاسگزاریم.
گفتنی است استاد مرتضی ثاقب‌فر جامعه‌شناس و مترجم نامی آثار تاریخی در یازدهم دی‌ماه 1391 بدرود حیات گفتند.

 

گزارشی از یاری‌رسانی انجمن (فرهنگی ایران زمین) افراز به کتابخانۀ استاد ثاقب‌فر

انجمن افراز مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای خرید و راه‌اندازی کتابخانۀ تخصصی استاد ثاقب‌فر اهدا کرد.

طبق توافق اولیه، برای خرید و راه‌اندازی این کتابخانه‌ مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که تاکنون انجمن افراز تهیۀ سی میلیون ریال آن را به انجام رسانده است. گفتنی است کانون خورشید نیز تاکنون به همین میزان توانسته است یاری برساند و امیدوار هستیم در سال آینده باقی‌ماندۀ آن هم، به همت ایران‌دوستان، گردآوری و پرداخت شود. یک نفر از هم‌وندان قدیم انجمن افراز مبلغ ۱۰ میلیون ریال، سیما مشعوف، محمد میرسجادی و علیرضا افشاری هر یک ۵ میلیون ریال، بانو اقتطاف ۳ میلیون ریال، کاوش ساعی، محمد موسوی،فرناز محمودی و ارشیا لشگری نیز هر یک ۵۰۰ هزار ریال به این حرکت یاری رساندند. گفتنی است اکنون کتاب‌های این کتابخانه در جایگاه موقت خود در آموزشگاه موسیقی زروان قرار دارد و تهیۀ قفسه‌ها و راه‌اندازی سامانۀ مدیریتی آن در گام بعدی قرار دارد. استاد مرتضی ثاقب‌فر جامعه‌شناس و مترجم نامی آثار تاریخی که بارها در انجمن افراز به سخنرانی پرداخته بودند در یازدهم دی‌ماه 1391 بدرود حیات گفتند.

 

خبر تکمیلی:
 به لطف گروهی از هموندان انجمن افراز مبلغ 2 میلیون تومان دیگر برای کتابخانۀ تخصصی شادروان ثاقب‌فر پرداخت شد و به این ترتیب، میزان 8 میلیون تومان از تعهد 10 میلیونی کتابخانۀ عمومی ثاقب فر به سرانجام رسید.

دوستان یاریگر:
آقای سعید فیروزی 300 هزار تومان.
آقایان منوچهرپیشوا، شروین وکیلی، امیرحسین ماحوزی، اهورا پارسا و علیرضا افشاری هر کدام 200 هزار تومان.
استاد جنیدی، سیما مشعوف، مسعود بربر و احسان کرمی هر کدام 100 هزار تومان.
300 هزار تومان هم پیش از این در صندوق موجود بود.
برای 2 میلیون تومان باقیمانده و سپس ورود به فاز راه‌اندازی کتابخانه نیز، دوستان آتبین مرادی و کاوش ساعی قول‌هایی داده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید