شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش اتفاقات هفت روز ورزش؛ رسیدن آبی‌ها به صدر و طفره پرسپولیسی‌ها/ فوتبال دوباره جنجالی شد

ورزش

اتفاقات هفت روز ورزش؛ رسیدن آبی‌ها به صدر و طفره پرسپولیسی‌ها/ فوتبال دوباره جنجالی شد

خبرگزاری مهر : جهانی شدن والیبال نوجوانان ایران، صدرنشینی استقلال در لیگ برتر، انتخاب نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و بازگشت یک عراقی به لیگ برتر فوتبال از مهمترین اتفاقات هفت روز گذشته ورزش بوده است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - burgundy and orange nike air max blue jean boots

به گزارش خبرنگار مهر، اخبار ورزش ایران در هفت روز گذشته تحت تاثیر مسابقات فوتبال لیگ برتر بوده است. هفته سیزدهم و چهاردهم لیگ در حالی برگزار شد که استقلال موفق شد با امیر قلعه نویی به صدر جدول برسد. همچنین وحید هاشمیان بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران از جمعه گذشته به صورت رسمی مربیگری‌اش را در یک تیم دسته پنجمی در آلمان آغاز کرد تا فصل جدیدی از مربیان جوان ایران رقم بخورد.

* نتایج هفته سیزدهم لیگ برتر
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته برگزار شد که باخت پرسپولیس به مس در کرمان و پیروزی استقلال مقابل نفت مهمترین نتایج این هفته بود. شکست پرسپولیس در کرمان هم تحت تاثیر عصبانیت مهرداد پولادی و شکستن شیشه رختکن قرار گرفت. پولادی مجبور شد دستش را جراحی کند و بازی با پیکان را از دست بدهد. نتایج این هفته به شرح زیر است:

* پیکان 2 - ذوب آهن 2
* داماش گیلان یک - استیل آذین گهر دورود صفر
* سپاهان اصفهان یک - تراکتورسازی 4
* استقلال 2 - نفت تهران یک
* مس کرمان 2 - پرسپولیس یک
* سایپا یک - صنعت نفت آبادان صفر
* راه آهن صفر - ملوان یک
* آلومینیوم هرمزگان صفر - صبای قم یک
* فولاد خوزستان 2 - فجر سپاسی شیراز یک

 

 * هاشمیان در تیم دسته پنجمی آلمان
وحید هاشمیان که پیشینه بازی در تیم‌های هامبورگ، بوخوم، بایرن‌مونیخ و هانوفر در بوندس‌لیگا را دارد، به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال "هالشتنبک - رلینگن" برگزیده شد. سایت هامبورگر آبندبلات گزارش داد: وحید قرار است در کنار "توماس بلیمیستر" کادر فنی این تیم دسته پنجمی آلمان را تشکیل دهد. تیم هالستنبک - رلینگن عصر  یکشنبه در ورزشگاه خانگی‌اش مقابل لوروپ به میدان رفت و در پایان به برتری یک بر صفر دست یافت.

 

* تعویق بازگشت کریمی به پرسپولیس
شنبه شب جلسه چهار ساعته کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با حضور 45 دقیقه "مانوئل ژوزه" سرمربی این تیم برگزار شد. مهمترین بحث این جلسه بررسی شرایط بازگشت علی کریمی به پرسپولیس بود که البته اعضای کمیته فنی بعد از جلسه با گفتن این جمله که " تکلیف کریمی بعد از بازی با پیکان مشخص می‌شود" از بیان جزئیات طفره رفتند. همچنین قرار شد پرسپولیس در نیم فصل در پست‌هایی که نیاز دارد، بازیکن بگیرد.

 

توافق استقلال با مهاجم عراقی
یکشنبه بعد از ظهر بود که خبر توافق باشگاه استقلال با عماد رضا مهاجم پیشین سپاهان اعلام شد. علی فتح الله زاده که هفته گذشته به کربلا رفته بود، موفق شد در نهایت نظر عماد رضا را برای بازی در استقلال جلب کند. عماد رضا دو فصل پیش در سپاهان زیر نظر امیر قلعه نویی کار می‌کرد و فصل پیش هم از سوی کرانچار از این تیم کنار گذاشته شد.

 

* انتخاب بهروان و اعتراض ریش‌سفیدان!
جلسه مجمع فدراسیون فوتبال دوشنبه صبح برگزار شد که انتخاب بهروان به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون در دستور کار اعضا قرار داشت. با این حال از طولانی شدن انتظار خبرنگاران برای ورود به جلسه و همچنین خروج محمد رویانیان و علی فتح الله زاده از مجمع به نشانه اعتراض می‌شد حدس زد مجمع حواشی فراوانی خواهد داشت. فتح الله زاده و رویانیان به خاطر حفظ نشدن حرمت ریش سفیدان جلسه را ترک کردند! 

 

* والیبالیست‎‌های نوجوان فینالیست شدند
تیم والیبال نوجوانان ایران روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر مقابل تایلند به برتری رسید و با راهیابی به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های والیبال نوجوانان آسیا، حضور خود را به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در رقابت‌های جهانی سال 2013 قطعی کرد. ایران روز چهارشنبه هم به مصاف ژاپن  رفت و با نتیجه 3 بر 2 این تیم را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

 

* صدرنشینی استقلال و توقف تراکتورسازی
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که تیم فوتبال استقلال موفق شد با شکست گهر دورود، تراکتورسازی را پشت سر بگذارد و به صدر جدول برسد. تراکتورسازی هم که یک بازی کمتر از استقلال داشت، با تساوی مقابل داماش صدر جدول را دو دستی تقدیم امیر قلعه نویی کرد. نتایج کامل هفته چهاردهم به شرح زیر است:

* استقلال 2 - استیل آذین گهر دورود صفر
* نفت تهران 3 - سپاهان اصفهان 4
* تراکتورسازی تبریز 2 - داماش گیلان 2
* فجرشهیدسپاسی شیراز یک - سایپا صفر
* ملوان بندرانزلی یک - آلومینیوم هرمزگان صفر
* ذوب آهن اصفهان صفر- راه‌آهن تهران صفر
* صبای قم صفر - فولادخوزستان صفر
* صنعت نفت آبادان صفر - مس کرمان صفر
* پرسپولیس تهران 6 - پیکان تهران صفر

 

اعلام اسامی تیم ملی فوتبال
کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی، اسامی  28 بازیکن را برای شرکت در اردوی آماده سازی تیم ملی پیش از دیدار مقابل تاجیکستان  اعلام کرد. بازیکنان دعوت شده به شرح ذیل هستند:

دروازه بان ها:
سید مهدی رحمتی ، رحمان احمدی، سوشا مکانی

مدافع ها:
حسین ماهینی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، محمدنصرتی، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهرداد پولادی، احسان حاج صفی، پژمان نوری
 
خط میانی:
جوادنکونام، امید نظری، علی کریمی، آندرانیک تیموریان، ابوالقاسم دهنوی، محمد نوری، میلاد نوری

مهاجم ها:
آرش افشین، اشکان دژاگه، محمدرضا خلعتبری، سید جلال رافخایی، محمد قاضی، رضا قوچان نژاد، یعقوب کریمی، کریم انصاریفرد، احمد حسن زاده.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید