پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان 42 متر ارتفاع غیرمجاز در حریم آرامگاه نادرشاه!

یادمان

42 متر ارتفاع غیرمجاز در حریم آرامگاه نادرشاه!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: ارتفاع هتل در حال ساخت در حریم آرامگاه نادرشاه در مشهد به 50 متر رسیده است. در حالی که باید براساس مقررات، ارتفاع این هتل 5 / 7 باشد.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike air max running neutral ride shoes for kids

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیش از سه‌ماه از انتشار خبرهایی درباره‌ی ساخت هتل در حریم درجه‌ی یک آرامگاه نادرشاه (باغ نادری) در مشهد می‌گذارد. در ابتدا اعلام شد که سرمایه گذار این پروژه، مجوز ساخت هتل تا 24 متر ارتفاع را دارد. از آن زمان تا کنون برخی مسوولان میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار نظرهایی در این‌باره کرده و خواسته‌اند تا نسبت به حل مشکل مخدوش شدن حریم منظری آرامگاه باغ نادری اقدام شود. در حالی که هنوز این اتفاق نیفتاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از افزایش ارتفاع این هتل تا 50 متر خبر داد!

رجبعلی لباف خانیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بازدید مسعود سلطانی‌فر - رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - از باغ نادری هنگام سفر به این استان، اظهار کرد: او فقط از آرامگاه نادرشاه دیدن کرد و من موفق شدم، موضوع ساخت هتل در حریم آرامگاه را به او اعلام کنم. سلطانی‌فر به قوانین پایبند است و به‌نظر می‌رسد باید منتظر بمانیم تا قوانین و مقررات، تکلیف وضعیت این هتل را روشن کنند.

او درباره‌ی اقدامات اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی‌ از زمان آغاز ساخت این هتل در حریم آرامگاه نادرشاه تا کنون، توضیح داد: در گذشته، اقداماتی انجام داده و موضوع را به استانداری و مسوولان ذی‌ربط گوشزد کرده‌ایم. اکنون نیز پرونده‌ای را آماده کرده‌ایم و منتظر گرفتن دستورات لازم برای ادامه‌ی کار هستیم.

وی با تأکید بر این‌که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی نمی‌تواند حکم توقف ساخت این هتل را بدهد، گفت: ظاهرا کارفرما براساس موازین حقوقی، کارهای خود را انجام می‌دهد. در ظاهر هیچ خلاف قانونی انجام نمی‌شود، اما تخلفات صورت‌گرفته در راستای چگونگی دادن مجوز به کارفرماست که ما روی آن بحث داریم.

این باستان‌شناس افزود: براساس مقررات میراث فرهنگی ارتفاع مجاز 5 / 7 متر است، در حالی که اکنون ارتفاع این هتل به 50 متر رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید