جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان 30 اثر تاریخی غیرمنقول چهارمحال و بختیاری در راه ثبت ملی

یادمان

30 اثر تاریخی غیرمنقول چهارمحال و بختیاری در راه ثبت ملی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تهیه پرونده 30 اتر تاریخی غیرمنقول این استان شامل تپه‌محوطه‌های باستانی به منظور ثبت در فهرست میراث ملی خبر داد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

«شاهین ایل‌بیگی‌پور» در گفت و گو با میراث آریا(chtn)، با اعلام این خبر اظهار داشت: این تپه‌محوطه‌ها آثاری هستند که از سال 1386 تا 1390 در کاوش‌های باستان‌شناسی به دست آمده‌اند.

وی تصریح کرد: به دلیل باارزش بودن این یافته‌ها و قرار گرفتن آنها در مسیر توسعه شهرها و فعالیت‌های عمرانی، اگر این تپه‌محوطه‌ها به ثبت ملی نرسند ممکن است تخریب شده و از بین بروند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تپه سربند،‌تپه موسی‌آباد 1 و 2، تپه خیرآباد و محوطه تومانک در شهرکرد، تل زنگیان، 2 غار تاریخی در روستای حراجی، محوطه گل پیر و محوطه جوب برآفتاب در شهرستان کیار، تپه صالحات و تپه میان‌تلان 1 و 2 در شهرستان لردگان از جمله این آثار هستند.

ایل‌بیگی‌پور افزود: همچنین پرونده‌های تپه و محوطه سنگی مورچگان، محوطه سنگی قیس، محوطه چشمه‌سفید، محوطه سیاه‌سر و محوطه سنگی دهنو در شهرستان بروجن برای ثبت در فهرست میراث ملی آماده شده‌اند.

وی اظهار داشت: این تعداد آثار غیرمنقول بیشتر در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، کیار و اردل و لردگان قرار دارند که در حال حاضر پرونده آنها آماده شده و در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در دست بررسی هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید