جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان وزیر گردشگری عراق عنوان کرد - دعوت از مرمتگران ایرانی به عراق/ مرمت طاق کسری را کشور چک انجام می‌دهد

یادمان

وزیر گردشگری عراق عنوان کرد - دعوت از مرمتگران ایرانی به عراق/ مرمت طاق کسری را کشور چک انجام می‌دهد

وزیر گردشگری عراق با بیان اینکه در حال حاضر مرمت طاق کسری را شرکتی متعلق به کشور چک انجام می‌دهد، گفت: دعوت می‌کنیم از ایران که شرکت‌های مرمت آثار تاریخی را به ما معرفی کند.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Release , khaki black purple jordans , LafarledeShops , Air Force 1 Lucky Charms White

خبرگزاری فارس: دعوت از مرمتگران ایرانی به عراق/ مرمت طاق کسری را کشور چک انجام می‌دهد

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، لواء السمیسم امروز در دیدار با محمد شریف ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سالی صدها هزار نفر عراقی راهی ایران می‌شوند و هدفشان هم گردشگری مذهبی و درمانی است.

وی یکی از دغدغه‌های عراق را بازگشت آثار سرقت شده این کشور اعلام کرد و گفت: موزه عراق در سال 2003 شاهد تاخت و تاز غارتگران بود و 15 هزار قطعه تاریخی به سرقت رفت و چندین برابر این آثار را باندهای قاچاق به سرقت بردند.

وزیر گردشگری عراق تصریح کرد: در حال حاضر در آمریکا حدود 90 هزار قطعه از آثار باستانی کشور عراق به صورت نامشروع و غیرقانونی نگهداری می‌شود و آمریکا برای بازگرداندن این آثار این دست و آن دست می‌کند و هنوز آنها را برنگردانده است.

وی گفت: برای ترمیم آثار فرهنگی و تاریخی کشور عراق به تجربیات پربار ایران چشم دوخته‌ایم.

وزیر گردشگری عراق با اشاره به شرایط کنونی سوریه و ترکیه گفت: با شرایط فعلی عراقی‌ها ایران را به عنوان هدف گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

وی درباره مرمت آثار باستانی نیز گفت: جای ایرانی‌ها را در مرمت آثار باستانی عراق خالی می‌بینیم به ویژه اینکه درباره طاق کسری در حال حاضر یک شرکت مربوط به کشور چک در حال فعالیت است در حالی که مطلع هستیم مرمت‌گران ایرانی تجربه بیشتری در این زمینه دارند به همین دلیل از ایران درخواست می‌کنیم تا شرکت‌های مرمت آثار تاریخی را به کشور عراق معرفی کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید