جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مردم از برداشت‌های بی رویه محصولات فرعی مراتع خودداری کنند

زیست بوم

مردم از برداشت‌های بی رویه محصولات فرعی مراتع خودداری کنند

روزنامه اطلاعات، شماره  25850، پنج‌شنبه 28  فروردین 1393
 

خبرنگار اطلاعات: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی نسبت به برداشت غیر قانونی از محصولات فرعی مراتع در فصل بهار هشدار داد. علی پیرمرادی افزود: برای جلوگیری از این موضوع با نیروهای حفاظتی در سراسر استان هماهنگی لازم در زمینه گشت و مراقبت به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: از مردم استان که برای استفاده از هوای بهاری وطبیعت سبز به دامان طبیعت مراجعه می‌کنند؛ درخواست می‌شود از بهره‌برداری بی‌رویه گونه‌های قابل استفاده مراتع جداً پرهیز کنند. او با اشاره به گونه‌های مختلف گیاهان در مراتع گفت: عمده‌ترین گیاهان قابل استفاده در مراتع کنگر، ریواس، موسیر کاکوتی است که در فصل بهار مردم برای استفاده از این گونه‌ها به مراتع مراجعه کرده و اغلب با برداشت‌های بی‌رویه موجبات تخریب مراتع را فراهم می‌کنند.

پیر مرادی با اشاره به موارد قانونی برداشت غیرقانونی این محصولات گفت: خوشبختانه قانونگذار موارد قانونی را در برخورد با اینگونه تخلفات پیش‌بینی کرده است که با متخلفین برخورد و اعمال قانون شود.

وی همچنین از مردم خواست با خودداری از برداشت‌های بی‌رویه محصولات فرعی مراتع در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه موضوع را سریعا به تلفن 1504 گزارش کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه