جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم بکرترین نقطه دماوند نابود شد

زیست بوم

بکرترین نقطه دماوند نابود شد

برگرفته از تابناك

یک فعال محیط‌زیستی گفت: احداث جاده‌ مال‌رو به پایان رسیده و جبهه غربی دماوند به جبهه جنوبی متصل شده است. احداث این جاده زندگی حیات‌وحش منطقه را با مشکل مواجه می‌کند و در واقع بکر‌ترین منطقه دماوند دیگر برای حیات‌وحش امن نیست.

جلال مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: من دیروز از منطقه‌ای از دماوند که در آن جاده مال‌رو احداث شده است، بازدید کردم. این جاده مال‌رو از پناهگاه سیمرغ در جبهه جنوبی در ارتفاع چهار هزار و 100 متری آغاز شده و این پناهگاه را به جبهه غربی وصل کرده است. این جاده به عرض یک متر و حدود 10کیلومتر است.

او ادامه داد: این مسیر باعث شده پناهگاه امن احشام منطقه مانند کل و بز از بین برود و این منطقه که یکی از بکرترین مناطق دماوند به حساب می‌آمده و در واقع پناهگاه حیات‌وحش بوده دیگر برای حیات‌وحش منطقه امن نیست.

این فعال محیط‌زیستی توضیح داد: با احداث این مسیر مال‌رو حیات‌وحش منطقه آرامش خود را از دست می‌دهند، زیرا هم با دیدن کوهنوردان رم می‌کنند و هم زباله‌هایی که در این منطقه جمع می‌شود، محیط‌زیست منطقه را به خطر می‌اندازد و در واقع بکر‌ترین منطقه دماوند در حال نابودی است.

مومنی در پاسخ به این سئوال که آیا در بازدیدی که داشتید کار همچنان ادامه داشت یا متوقف شده بود؟، گفت: کار تمام شده است و جاده کشیده شده و با احداث این جبهه مال‌رو، جبهه غربی به جبهه جنوبی متصل شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه