جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش سوزی در عرصه های جنگلی گیلانغرب / خشکیدگی بلوط بار مالی زیادی برای شهرستان داشت

زیست بوم

آتش سوزی در عرصه های جنگلی گیلانغرب / خشکیدگی بلوط بار مالی زیادی برای شهرستان داشت

خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: بیش از 5 هکتار از عرصه های جنگلی در شهرستان گیلانغرب دچار آتش سوزی شد.

nike air force 1 low uv | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه بیش از 5 هکتار از جنگلهای شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شد.

این آتش سوزی که بعد از چند ساعت توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و دیگر نهادهای دولتی و مردمی خاموش شد، بیش از 200 میلیون ریال خسارت برجای گذاشت.

فرماندار شهرستان گیلانغرب با تایید این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه عصر روز چهارشنبه همین هفته بیش از 5 هکتار از اراضی جنگلی و درختکاری شده در این شهرستان به علل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

فرامرز اکبری با اشاره به اینکه این آتش سوزی خسارت جانی نداشته است، بیان داشت: خوشبختانه در این حادثه تنها کشاورزان و برخی از مزرعه داران متحمل خسارت های مالی شدند و کسی در این آتش سوزی دچار مشکل خاصی نشد.

فرماندار گیلانغرب تاکید کرد: کارشناسان منابع طبیعی اعلام کرده اند که پوشش گیاهی فراوان امسال زمینه آتش سوزی در مراتع و عرصه های طبیعی را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه نقش مردم در اطلاع رسانی سریع در اطفاء این آتش سوزی قابل توجه است، تاکید کرد: در سال گذشته بخش اعظمی از درختان بلوط جنگلهای این شهرستان دچار بیماری خشکیدگی بلوط شد که خسارات مالی زیادی برای گیلانغرب داشته است.

همانگونه که فرماندارگیلانغرب اعلام کرد، درختان بلوط بسیاری سال گذشته در این شهرستان به علت دچار شدن به بیماری ذغالی و نیز خشکیدگی بلوط قطع شدند که انجام این طرح، هزینه های مالی قابل توجهی به دنبال داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه