جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم رودخانه"نابای"در چنگال زمین‌خواران

زیست بوم

رودخانه"نابای"در چنگال زمین‌خواران

بخشدار کوهسرخ گفت: در سایه بی توجهی مسئولان آب منطقه‌ای بسیاری از قسمت‌های رودخانه نابای، بزرگترین رودخانه این بخش در اختیار زمین خواران قرار گرفته است.

LTB - JuzsportsShops | Air Jordan 1 Bubble Gum Atmosphere DD9335 - SBD - 641 Release Date - pallet of nike shoes for women

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: تاکنون مکاتبات بسیاری در خصوص رودخانه نابای با آب منطقه‌ای انجام شده است. تاکنون چندین بار از این اداره خواسته‌ایم تا اگر از تمام این رودخانه نمی‌توانند بازدید کنند لااقل 1000 متر آن را ببیننند تا ببینند چه وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: در این رودخانه تصرفات بسیاری صورت گرفته به طوری که امروز حتی یک ماشین معمولی کوچک هم نمی‌تواند از آن عبور کند. متاسفانه این افراد به بیت‌المال تعرضات بسیاری کرده‌اند.


بخشدار کوهسرخ با بیان اینکه تاکنون حتی یک مورد از تصرفات صورت گرفته قلع و قمع نشده است، افزود: در صورت بروز سیل، خسارت جبران ناپذیری به باغات وارد خواهد شد به طوری که حتی یک مورد باقی نخواهد ماند.


رمضانی اظهار کرد: بسیاری افراد، رودخانه را گرفته و دیوار کردند و پشت آن را هم خاک ریخته‌اند. در حال حاضر وضعیت این رودخانه نگران کننده است.


وی، از جمله جاذبه‌های گردشگری بخش کوه‌سرخ را رودخانه دایمی و 75 کیلومتری "نابای" ذکر کرد و گفت: این رودخانه از ارتفاعات شمالی کوهسرخ سرچشمه گرفته و از وسط شهر زیبای «ریوش» مرکز بخش کوهسرخ می‌گذرد و با آبیاری باغها و زمین‌های زراعی روستاهای طرق، قراچه و کریز و برخی دیگر روستاها وارد سد شهید مدرس می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید