پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم نابودی 300هکتار جنگل‎ باساخت سدکارون4

زیست بوم

نابودی 300هکتار جنگل‎ باساخت سدکارون4

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث سد کارون چهار سبب شد تا 300هکتار از جنگل‎ها از بین برود.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Women's Nike Air Force 1 Shadow trainers - Latest Releases - IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اهمیت حفظ جنگل و مراتع طبیعی استان، افزود: متاسفانه دخالت‎های انسان خسارت زیادی به این منابع طبیعی وارد کرده است. همچنین با ورود کودها و سموم شیمیایی به سیستم کشاورزی نه تنها در طبیعت، فاجعه رخ داده که در تغذیه بشر نیز مشکلات عدیده ایجاد شده است.


وی از تنگ صیاد به عنوان یک منطقه حفاظت شده ملی و استانی یاد کرد و گفت: این منطقه محل زندگی بیش از 4000 جانور است و گونه‌های گیاهی زیادی در این منطقه وجود دارند، اما متاسفانه چندین سال است در این منطقه پروانه چرای دام صادر شده است که می‎طلبد مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.


سلیمانی از اختصاص اعتبار قابل توجه به مناطق حادثه خیز استان به منظور تامین زیرساخت‎های لازم برای پیشگیری از حوادث آینده خبر داد و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های حادثه خیز کشور است.

وی با اشاره به دور از دسترس بودن و صعب‌العبور بودن برخی مناطق پرحادثه استان، تصریح کرد: امسال برای تجهیز پایگاه‎های امداد و نجات اقدامات مطلوبی صورت گرفت که خرید تجهیزات و ماشین‌آلات به مبلغ پنج میلیارد تومان برای منطقه موگویی نیز در همین راستا انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه فراهم کردن تجهیزات و امکانات اولیه در مراکز حادثه‎خیز تاثیر زیادی در مدیریت زمان و مقابله با بحران دارد، گفت: باتوجه به اینکه در مناطق لردگان، دیناران، میانکوه و بازفت باید به سرعت زیرساخت‎های لازم برای پیشگیری از حوادث آینده فراهم شود از محل اعتبارات حوادث، ارقام قابل توجهی به این مناطق اختصاص یافته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه