سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم 5 درخت صدساله قربانی یک هتل نیمه‌کاره!

زیست بوم

5 درخت صدساله قربانی یک هتل نیمه‌کاره!

درختان چنار صدساله را به بهانه آفت درختان و نمای منظری یک هتل نیمه‌کاره وسط پارک قطع کرده‌اند در حالی که کارشناسان می‌گویند سرطان هم در این مملکت درمان دارد چه برسد به آفت درخت!

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | New Air Jordan 1 Mid "Red Toe" University Red/White 2021 For Sale 554724 - nike air max 90 gray and infrared blue hair salon - 161

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، 13 مهرماه 1394 به بهانه آفت، 5 اصله از درختان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های غرب کشور را که توسط سیف‌الدوله یکی از نوه‌های فتحعلی شاه قاجار ساخته شده قطع کردند.

یکی از شهروندان ملایر به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: شهرداری با این حرکت مردم ملایر را غافلگیر کرد و شهردار این شهر هم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. مگر می‌شود بدون اطلاع شهردار یک شهر، شهرداری خودسرانه کاری را انجام دهد؟

مرتضی عبداللهی که به همراه برخی از شهروندان دیگر در این پارک تحصن کرده‌اند تا دلیل قطع ریه‌های تنفسی شهرشان را جویا شوند، ادامه می‌دهد: بعد از آنکه متوجه شدم این درختان که بالای 100 سال قدمت دارند و هویت شهرمان هستند، قطع شده‌اند از دو کارشناس خواهش کردیم دلیل این کار را بررسی کنند. به قول کارشناسان در این مملکت سرطان هم قابل درمان است چه برسد به آفت درخت!

او بیان می‌کند: حتی برخی از اعضای شورای شهر هم در جریان این موضوع نبوده‌اند و شهردار ملایر هم گفته است اگر این اقدام نابجا باشد مسئول مربوطه را برکنار می‌کند اما برکناری مسئول چه دردی را دعوا می‌کند وقتی که هویت شهرمان را نابود کرده‌اند؟!

این شهروند فعال در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست اضافه می‌کند: این باغ ثبت ملی است و حدود هشت سال است هتل غیرقانونی در این پارک نیمه‌کاره رها شده است. این درختانی که قطع شده منظره بیرونی هتل بوده است زیرا شهردار ملایر سه هفته قبل اعلام کرد که تکلیف این هتل را روشن کنید. یکی از اعضای شورای عالی شهرسازی در گروه تلگرامی ما که همه مسئولان ملایر در آن عضو هستند اعلام کرد که این هتل باید تخریب شود. شهردار می‌گوید ما نمی‌توانیم این هتل را تخریب کنیم چون خسارت به اموال مردم است. امروز هم قرار بود درباره آن تصمیم‌گیری کنند. این هتل درختان را نابود می‌کند. کجای دنیا وسط یک پارک هتل می‌سازند؟!

عبداللهی می‌گوید: نگرانی ما بابت این است که مبادا درختان دیگر را قطع کنند. ریشه تمام درختان را بیرون از خاک رها کرده‌اند تا خشک شوند و به این بهانه راحت‌تر بتوانند آن‌ها را قطع کنند.

پارک سیفیه شهر ملایر در سال 1304 به دستور سیف‌الدوله یکی از نوه‌های فتحعلی شاه که حاکم ملایر بوده ساخته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه