شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قطع سپیدارهای جاجرود و دو واکنش

زیست بوم

قطع سپیدارهای جاجرود و دو واکنش

طرح ساماندهی رودخانه جاجرود که اواخر سال گذشته استارت آن زده شد، این روزها با اعتراض جمعی از اهالی منطقه وارد فاز جدید شده است.

nike-dunk-low-coast-uncl | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

به گزارش خبرنگار ایسنا، ماجرا به گفته یکی از ساکنان منطقه از این قرار است: شهرداری لواسان طرح ساماندهی رودخانه جاجرود را در دستور کار خود قرار داده در حالی که به اعتقاد اهالی این اقدام در راستای تخریب محیط زیست است.


وی با ادعای قطع حدود 130 اصله درخت تبریزی (سپیدار) در قالب اجرای طرح ساماندهی رودخانه عنوان کرد: شهرداری معتقد بود که عمر این درختان تمام شده و درختان کوچکتری به جای آنها کاشتند!


این فرد که یکی از اهالی محله گلندوک است با بیان اینکه شهرداری لواسان قصد دارد که در قالب این طرح، فضای تفرجگاهی ایجاد کند، مدعی شد: شهرداری رودخانه را برای انجام امور تفرجگاهی طبقه بندی کرده است و جای سوال است که اگر شهرداری قصد ساماندهی داشت چرا تنها به ایجاد سنگ فرش در این محدوده قناعت نکرد؟ و با انجام اقدامات عمرانی وسیع رودخانه را تخریب کرده است؟


وی در پاسخ به این سوال که مسئولان شهرداری چه پاسخی به اعتراضات شما داده‌اند؟ افزود: ما به شهرداری مراجعه نکردیم چرا که معتقدیم مسئولان شهرداری حرف ما را گوش نمی دهند اما شنیده شده که اداره محیط زیست این منطقه نیز به شدت به طرح ساماندهی معترض است.


در پی این اتفاق، 62 نفر از اهالی منطقه جاجرود، در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار اقدام قاطع دستگاه قضایی و برخورد با عاملان قطع درختان، تجاوز به بستر و حریم رودخانه شدند و رونوشت این نامه را علاوه بر مراجع عالی نظام، به تنی چند از وزرا از جمله وزیر راه،کشور و نیرو ارسال کردند.


قطع درختان خشک شده با مجوز قانونی

از سوی دیگر خانمحمدی فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار شهری ایسنا، در تشریح ساماندهی رودخانه جاجرود و قطع درختان در منطقه گفت: در مسیر ساماندهی تعدادی درخت خشک و نیمه خشک بود که با انجام تشریفات قانونی و اخذ مجوزهای لازم در محیط قطع شد و با هدف توسعه فضای سبز به همین تعداد درخت در همین منطقه نهال غرس شد و گزارش کامل این واقعه ازطریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد.


وی تاکید کرد: شهروندان اطمینان داشته باشند که هیچ درختی در منطقه غیرقانونی قطع نشده و تنها تعدادی درخت خشک و نیمه خشک پس از طی تشریفات قانونی قطع و در مرحله بعد نیز جایگزین شده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه