سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کوه خواری در دلی بجک بویراحمد - غارت محیط زیست و لزوم ورود دستگاه قضایی

زیست بوم

کوه خواری در دلی بجک بویراحمد - غارت محیط زیست و لزوم ورود دستگاه قضایی

کارخانه های تولید شن و ماسه در منطقه دلی بجک شهرستان بویراحمد این روزها به نماد بارز کوه خواری تبدیل شده اند و روز به روز نیز تپه ها و کوه های این منطقه زیر چنگال های آهنین لودر و بیل های مکانیکی خالی می شود.

به گزارش ایلنا، منطقه دلی بجک در مسیر جاده سپیدار به سمت جلیل و بابکان که در سال های نه چندان دور از طبیعت بکر  و مناظر طبیعی چشم نوازی برخوردار بود با راه اندازی کارخانه های شن و ماسه کوهی مورد هجوم بی امان قرار گرفته و در معرض نابودی است.

حجم انبوه برداشت از کوه های اطراف این منطقه دل هر انسانی را به حال طبیعت که اینگونه از سوی عده ای مورد بی مهری و چپاول قرار گرفته است، می سوزاند.

 دست درازی به طبیعت بیش از پیش در این منطقه به چشم می خورد و مسئولان نیز تاکنون راه حلی منطقی برای حل این معضل بزرگ نداشته اند.

به نظر می رسد چنانچه از سوی مسئولان مربوطه تدبیری برای کوه های دلی بجک و کارخانه های شن و ماسه در این منطقه اندیشیده نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد فاجعه زیست محیطی و از بین رفتن اکوسیستم مکان زیبا خواهیم بود.

تصاویر زیر مربوط به کارخانه های شن و ماسه دلی بجک و برداشت بی رویه از کوه های اطراف بوده که ثبت شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید