جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها انجمن افراز در سال 1381 خورشیدی

انجمن‌ها

انجمن افراز در سال 1381 خورشیدی

برگرفته از مجله افراز (نامه درونی انجمن فرهنگی ایران‌زمین)، شماره دوم، آبان و آذر 1381 خورشیدی، صفحه 30 تا 31

گزارش
  
1- نشست‌های شورای مرکزی

    نشست یکم هم‌وندان شورای مرکزی انجمن افراز، چهارشنبه نوزدهم تیرماه در دفتر کار مهدی مهدوی‌آزاد و با حضور سیما مشعوف، شروین‌ مشتری‌خواه و علیرضا افشاری برگزار شد.
    اولین تصمیم آن جلسه این بود که هم‌وندان شورای مرکزی و بازرس انجمن در نخستین سه‌شنبه‌ی هر ماه و به مدت 2 ساعت گرد هم آمده تا درباره‌ی امور جاری انجمن و سازمان‌دهی آن به گفت‌و‌گو بپردازند. از آن روز تاکنون، برگزاری این نشست‌ها به‌طور مرتب- در دفترهای کار آقای مهدوی‌آزاد و خانم مشتری‌خواه و به تازگی در تالار گردهمایی فرهنگ‌سرای بانو – دامه داشته است که در طی آن‌ها دیگر هم‌وند شورای مرکزی، کاوه پارسایی و مهمانانی که نامشان درپی می‌آید هم به این جمع پیوسته‌اند: حسن قدیانی، امید رازانی، شاهرخ ظهراب‌زاده، ماندانا تیشه‌یار و مهرداد خدیر.
    صورت‌جلسه‌های این نشست‌ها موجود است و هم‌وندانی که علاقه داشته باشند، می‌توانند آن‌ها را از نظر بگذرانند. این صورت‌جلسه‌ها تا زمانی که انجمن دارای دفتر کاری گردد، نزد بازرس انجمن است.

 

2- نمودار سازمانی انجمن

    برای این که هم‌وندان، انگاره‌ای همه‌جانبه از انجمن و کوشش‌های آن داشته باشند، درباره‌ی نمودار سازمانی آن بحث شد که در نشست پنجم شورای مرکزی به تصویب هم‌وندان حاضر در جلسه رسید.
    با این توضیح که با پیشنهاد دوستان می‌توان به زیرمجموعه‌های انجمن، موردهای دیگری را هم افزود، توجه هم‌وندان را به این نمودار جلب می‌کنیم.


3- شورای مشورتی

    به دو دلیل تصمیم به تشکیل «شورای مشورتی انجمن افراز» گرفته شد: نخست این که، هم‌وندانی را که سن آن از مرز سی سالگی گذشته یا ]می‌گذرد[ و بنا به ماده‌ی 1-6-7 اساس‌نامه ]که خواست سازمان ملی جوانان است[، نمی‌توانند هم‌وند اصلی انجمن باشند، بیشتر درگیر امور انجمن کنیم تا از به کارگیری توانایی‌های آنان غافل نشویم. و دوم این که، ارتباط با استادانی را که برای سخنرانی به انجمن دعوت می‌شوند، ادامه داده و قاعده‌مند نماییم تا فراگیری تجربه و دانش از این عزیزان محدود به همان جلسه‌های سخنرانی نشود.
    صورت وظیفه‌های این شورا که در نشست شورای مرکزی طرح شده و برای اصلاح اساس‌نامه به مجمع عمومی ارایه می‌گردد به شرح زیر است (این بند پس از تصویب مجمع عمومی که در اسفند ماه تشکیل می‌شود، قانونی خواهد بود):
    شورای مشورتی افراز از رکن‌های انجمن است.

4- مسؤولیت‌ها

    همان‌طور که در نمودار سازمانی انجمن مشاهده می‌کنید تاکنون این بخش‌ها شکل گرفته که هم‌وندانی هم مسؤولیت آنها را پذیرفته‌اند:
    گروه کاری آموزشی - شروین مشتری‌خواه عهده‌دار این گروه کاری است. همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید در زمینه‌ی امور آموزشی انجمن و بالا بردن سطح آگاهی‌های هم‌وندان تلاش می‌کند. برپایی نشست‌های ماهانه‌ی انجمن، حاصل تلاش این گروه کاری است.

    گروه کاری پژوهشی - مهدی مهدوی‌آزاد اداره‌ی این گروه کاری را بردوش گرفته است. البته نوع کوشش این گروه کاری به گونه‌ای است که نیازمند هم‌کاری بیشتر هم‌وندان است. این گروه هم می‌تواند نیازهای دیگر بخش‌های انجمن را رفع کند و هم در زمینه‌ای حرفه‌ای – که در پیوند با آرمان‌‌های انجمن باشد- فعالیت نماید.
    گروه کاری خبرنامه - مسؤولیت این گروه کاری بر عهده حسن قدیانی است. توضیح‌ بیشتر در این‌باره در سرمقاله‌های خبرنامه آمده است [و خواهد آمد]. نقدها و پیشنهادهای خود را به نشانی خبرنامه ارسال کنید.
    شاخه‌ی هنری - امید رازانی که خود به ویژه در زمینه‌ی سینما دارای تجربه است، مدیریت این شاخه را برعهده دارد. «کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی» نخستین زیر شاخه‌ی این بخشی است که راه‌اندازی شده و امید است با یاری دیگر هم‌وندان، زیرشاخه‌های دیگری چون موسیقی، نقاشی، عکاسی، شعر و داستان، هنرهای دستی،... نیز راه‌اندازی شود.
    شاخه‌ ورزشی - اداره‌ی این شاخه بر دوش شاهرخ ظهراب‌زاده است. در شروع، بخش کوه‌نوردی آن آغاز به کار کرده تا هر ماه یک‌بار، هم‌وندان انجمن در کنار یکدیگر به کوه‌پیمایی بروند. درصورت آمادگی دوستان، می‌توان کوشش‌های این شاخه را گسترده‌تر و حرفه‌ای‌تر نمود.
    دفتر حقوقی - دبیر این دفتر، کاوه پارسایی است که خود وکیل دادگستری می‌باشد. این دفتر، هم می‌تواند طرف مشاوره‌ی رایگان هم‌وندانی باشد که به مشکلی حقوقی برخورد کرده‌اند و هم می‌تواند درصورت لزوم، بازوی حقوقی انجمن باشد.

    دفتر گردشگری – یکی از جذاب‌ترین بخش‌های انجمن، دفتر گردشگری است که سیما مشعوف مسؤولیت آن را برعهده دارد. دبیر این دفتر که کمابیش تاکنون برنامه‌های گردشی‌هایی چون رفتن به تنگه‌ی ساواشی را تدارک دیده، امیدوار است که در آینده برنامه‌ای دقیق و یک‌ساله ارایه دهد تا دوستان، فرصت کافی برای برنامه‌ریزی داشته باشند:
    هر ماه، یک برنامه‌ی گردشی کوچک، پیرامون تهران، برای دوستانی که وقت آزاد بیشتری دارند و هر فصل، یک برنامه‌ی گردش بزرگ، با دعوت از همه‌ی هم‌وندان انجمن، چون رفتن به قلعه‌ی الموت و دریاچه‌ی اوان، نمک‌آبرود،...

    دیگر آن که دبیر هماهنگی انجمن، علیرضا افشاری است.

    در رابط با زیر‌مجموعه‌های انجمن، پیشنهادهایی هم ارایه دشه که با یاری هم‌وندان گرامی، در نزدیکترین زمان نسبت به راه‌اندازی آنها اقدام خواهد شد: گروه کاری رایانه، شاخه‌ی اقتصادی، دفتر پیوند با ایرانیان خارج از میهن و دفتر پیوند با فارسی زبانان سراسر گیتی.


5- هم‌وندان انجمن

در دو ماه گذشته این دوستان به جمع افراز پیوستند:
52 - لیلا صمدی (کارشناس خبر و خبرنگار)
53 - محمد حسین سودمند (کاردان کامپیوتر)
54 – نازنین صبور (دانشجوی روان‌شناسی)
55 – سحر بختیاری (دانشجوی موسیقی)
56 – آرزو سیّدی صیّادی (دانشجوی معماری)
57 – سپیده بختیاری (دانشجوی نقشه‌کشی صنعتی)
58 – عباس رفیعی‌نژاد (دانشجوی نقشه‌کشی ساختمان)
59 – آرش مرزبان (دانشجوی روان‌شناسی و موسیقی‌دان)
60 – علیرضا حسین‌آبادی (دانشجوی معماری و دانشجوی موسیقی/ کنسرواتور تهران)
61 – فرانک سعید (دانشجوی زیست‌شناسی)
62 – نیکتا مشایخی (کارشناس حقوق)
63 – پانته‌آ ابریشم‌کار (کارشناس اقتصاد)
64 – ندا ثابتی (کارشناس فلسفه و نمایشنامه‌نویس).
65- مهناز مظلومی (کارشناس ادبیات)
66- ویدا دهقانیان (دانشجوی علوم سیاسی)
67- پگاه امینی (دانشجوی گرافیک)
68- علیرضا مسروری (کارشناس زمین شناسی)
69- مسعود صادقی (مهندس برق)
70- مسلم یوسفی (کارشناس فیزیک)

گفتنی است هموندمان، فراز چمنی «کارشناس ارشد» روابط بین‌الملل است که در شماره پیش اشتباه «کارشناس» ذکر شده بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه