جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر میراث شوم آمریکا در عراق

خبر

میراث شوم آمریکا در عراق

تجاوز واشنگتن علیه عراق نه تنها در زمان حضور نظامیان آمریکایی در شهرهای این کشور وحشتناک و با خسارت های فراوان بود بلکه تبعات آن پس از خروج ارتش آمریکا از بغداد نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری قبرس میل، جان تایرمن در مقاله‌ای تصریح کرد: 11 سال از آغاز تجاوزی که ایالات متحده به عراق انجام داد می گذرد اما هنوز هم تبعات این اقدام غیرقانونی و نامشروع دولت آمریکا بر شهرها ،‌خیابانها و زندگی روزانه مردم عراق دیده می شود.

حدفاصل سال های 2003 تا 2011 حدود 500 هزار تا 700 هزار شهروند بی گناه عراقی کشته شدند . تلفات غیرنظامیان از سال 2008 تاکنون از سالهای پیش نیز بیشتر شده است .

همانند ویتنام که ایالات متحده از عامل نارنجی علیه مردم آن استفاده کرد در عراق نیز اشعه های رادیواکتیو در مناطقی از ین کشور دیده شده است . آثار این استعمال ها علاوه بر اجساد قربانیان اکنون در بدن هزاران مبتلا به سرطان عراق و نیز نوزادان معلول الخلقه ای که از مادران عراقی بدنیا می آیند،‌ مشاهده می شود.

چنین شواهدی از استفاده نیروهای آمریکایی از تسلیحات حاوی اورانیوم رقیق شده نیز حکایت دارد. این فلزات استفاده شده در تسلیحات مخصوص ایالات متحده اثراتی مشابه اورانیوم رقیق شده و گازهای شیمیایی دارد.

فسفرسفید نیز به مقدار فراوان در فلوجه عراق بکار برده شد. این ماده مهلک در عرض 15 دقیقه انسان را با دودهای سمی خود خفه کرده و جوارح را بطور کلی می سوزاند. اسرائیل در سال 2008 و 2006 بطور متناوب از این گاز علیه مردم فلسطینی ساکن نوار غزه استفاده کرده است.

این در حالی است که اگرچه فسفر سفید تنها در فلوجه استفاده شده اما بسیاری از شهرهای دیگر عراق را نیز آلوده کرده است. علت اصلی تعداد زیادی از بیماری های صعب العلاج یا لاعلاجی که اکنون مردم عراق به آن مبتلا می شوند همین ماده شیمیایی و خطرناکی است که دستاورد تجاوز دولت آمریکا به خاک این کشور به بهانه اجرای آزادی و دموکراسی در آن است.

بر اساس تازه ترین بررسی های زیست شناسان مولکولی و پزشکان متخصص بیش از نیمی از نوزادان ناقص الخلقه متولد شده در عراق آلوده به گازهای شیمیایی هستند. همچنین نوازادان متولد شده با نقایص عصبی و نارسایی های قلبی در مناطقی که درگیری ها و جنگ در آن بیشتر بوده بطور چشمگیری بیش از سایر مناطق است.

در انتهای این مقاله آمده است: همه این موضوعات دارای اسناد و مدارک مستدل می باشد با این حال مقامات نظامی ارتش آمریکا تمامی بخش های آن را انکار می کنند. هیچ کس نمی تواند مرگ و میر بیش از 100 هزار شهروند غیرنظامی عراقی را در این سالها انکار کرده یا آوارگی میلیونها تن از آنان را نبیند اما سردمداران کاخ سفید از آن به عنوان تبعات طبیعی یک جنگ نام می برند.

هیلاری کلینتون،‌ وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به این همه کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق اینگونه اظهار می کند که «این رنج ها درد تولد نوزادی به نام آزادی در عراق است.» (!) نوزادی که هرگز توسط ایالات متحده در عراق متولد نشد بلکه تنها تبعات شوم و نکبت بار خود را بر جای گذاشت.

این تنها مادران عراقی هستند که تا همیشه میراث شومی را که دولت آمریکا برای آنان در کشور بر جای گذاشت،‌ فراموش نخواهند کرد. کودکان معلول و ناقص الخلقه عراقی و زندگی پررنج آنان مهر تاییدی بر جنایات تاریخی آمریکا در کشورهای دنیا خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه