پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مهرورزی ایرانی؛ مراسمی برای یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان فاجعهٔ داعش

خبر

مهرورزی ایرانی؛ مراسمی برای یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان فاجعهٔ داعش

گروهی از سازمان‌های مردم‌نهاد، آدینه یازدهم مهرماه 1393، مراسم خیریه‌ی «مهرورزی ایرانی» را برای یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان فاجعه‌ی داعش برگزار می‌کنند.

با وقوع فاجعه‌ی ظهورِ گروه تروریستی داعش در کشور همسایه، عراق، که با کشتار بسیاری از مردم بی‌دفاع و انجام دادن اعمالی وحشیانه و غیرانسانی همراه بود شمار بالایی از مردم مناطق شمالِ غرب عراق ناگزیر از ترک خانه و کاشانه‌ی خود شدند که اکثراً درون چادرهایی در اقلیم کردستان یا کشور ترکیه ساکن شده‌اند. بخش کوچکی از آنها هم راهِ مرز ایران را پیش گرفته‌اند که از آن میان، کسانی که خویشاوندانی در ایران داشته‌اند به درون کشور آمده‌اند.

انجمن فرزندان ایران‌زمین، که نهادی خیریه‌ای است و پیش از این هم کوشش‌های چندی را در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان فجایع طبیعی در درون و بیرون از کشور به انجام رسانده است، به همراه چند سازمان مردم‌نهاد ــ از جمله خانه‌ی کرمانشاه، انجمن دوستداران میراث فرهنگی افراز (افراز)، انجمن قصرشیرینی‌های مقیم تهران، گروه حفاظتی کانسپت، و... ــ اقدام به برگزاری مراسم خیریه‌ی «مهرورزی ایرانی» برای یاری‌رسانی به این آوارگان و آسیب‌دیدگانِ داغدار نموده است. «پیتزا شب» و «هتل ابیانه» از پشتیبانان این همایش هستند.

در این همایش که به قصد گردآوری کمک‌های مالی هم‌میهنان شکل گرفته و در آن گروه موسیقی «نغمه‌ی باران» به رهبری علی امیرقاسمی و گروه رقص ئاسو اجرای برنامه خواهند داشت، مهدی صفایی سفیر صلح جمعیت داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ ایران، حاج آقا جلیلوند از خیرین بزرگ، علی دولت‌شاهی ریاست کل مؤسسه‌ی مالی و اعتباری آرمان و حسین محمد عبداللهیان معاون عربی ـ آفریقایی وزارت امور خارجه صحبت کوتاهی خواهد داشت و احسان هوشمند، جامعه‌شناس نیز گزارشی از وضعیت عراق و آوارگان خواهد داد. برخی شخصیت‌های هنری و فرهنگی نیز از جمله مهمانان این همایش هستند.
گفتنی است، مراسم «مهرورزی ایرانی» ساعت 15ـ17 در تالار سعدی مجموعه‌ی فرهنگی برج میلاد برگزار می‌شود. نگارخانه‌ای جنبی هم برای این همایش در نظر گرفت شده که از ساعت 30/14 آماده‌ی پذیرایی از مراجعه‌کنندگان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید