پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر چرا باید ماهی بخوریم؟

خبر

چرا باید ماهی بخوریم؟

منبع: ایسنا

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های دریایی را تضمین کننده سلامتی دانست و مصرف دو بار در هفته آن را به همه افراد توصیه کرد.

فرزاد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در کشور نسبت به میانگین جهانی، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب فرهنگ مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های دریایی در جامعه نهادینه شود.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب در راستای آگاهی دهی به افراد می‌توان فرهنگ مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های آبزی را در جامعه نهادینه کرد و آن را به رقم‌های جهانی نزدیک کرد.

وی مصرف ماهی را در دستیابی به سلامتی اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: کارشناسان و صاحبنظران مصرف دو بار در هفته ماهی را به همه افراد توصیه می‌کنند و آن را تضمین کننده سلامت افراد می‌دانند.

وی افزود: مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های دریایی به علت کاهش میزان چربی‌های اشباع و کلسترول نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به فشارخون، چربی خون، دیابت و ... دارد.

بابایی ماهی را سرشار از اسیدهای چرب امگا سه دانست و گفت: این اسیدهای چرب در واقع پیش‌ساز مواد مفیدی هستند که از التهابات داخل عروق که منشاء بیماری‌های قلبی هستند، جلوگیری می‌کنند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ماهی را حاوی مقادیری ید، کلسیم و پتاسیم دانست و مصرف آن را به لحاظ برخورداری از اینگونه مواد توصیه کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه