شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مناطق آزاد تنها پاساژ تولید می کنند

خبر

مناطق آزاد تنها پاساژ تولید می کنند

منبع: تابناک

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امروزه بیش از 4 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، گفت: مناطق آزاد کشور که سهم بسزایی در واردات کالاهای قاچاق به کشور دارند از فعالیت اصلی خود دور شدند و متاسفانه تنها مکانی با انبوهی از پاساژ شده اند.

عبدالرحمان رستمیان درگفت و گو با خبرنگاراجتماعی خبرگزاری خانه ملت،درخصوص واردات بی رویه کالاهای قاچاق به کشور گفت: واردات بالای قاچاق به کشور امروزه بالغ بر 4 میلیارد دلار است،این درحالی است که طبق قوانین ورود برخی اجناس برای استفاده مرزنشینان بدون عوارض گمرکی و مالیات مجاز است،اما واردات به شکلی گسترده شده است که به مناطق مرکزی کشورهم رسیده است.

 

واردات باید به مواد اولیه و وسایل تکنولوژی جهت تولید اختصاص یابد

نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرزها محلی برای واردات کالاهای قاچاق شده اند، گفت: سیاست کشور باید به گونه ای باشد که واردات به صورت هوشمند و مشخص باشد؛ و البته واردات باید به مواد اولیه و وسایل تکنولوژی اختصاص داده شود که بتوان تولیدات داخلی را رونق داد؛ در مقابل نیز باید تلاش شود تا صادرات محصولات با کیفیت افزایش یابد.

 

تراز صادراتی در مناطق آزاد منفی شده است

وی با انتقاد ازاینکه ایران به کشوری مصرف گرا تبدیل شده است، گفت: مناطق آزادی که تنها محلی برای واردات کالاهای قاچاق شده اند، باید بسته شوند، از این رو ضروری است با وضع موجود مسئولان مناطق آزاد گزارشی ارائه کنند؛ متاسفانه تراز صادراتی در مناطق آزاد منفی شده است و هرچند طبق پیش بینی ها قرار بود تا درمناطق آزاد سرمایه گذاری صورت بگیرد،اما مناطق آزاد تنها محل تولید پاساژ شده است.

رستمیان در ادامه تصریح کرد:تاکنون مسئولان مناطق آزاد درخصوص رفع خلا قانونی ازمجلس تقاضایی نداشته اند،اما مجلس این آمادگی را داراست که مسیر قانونی واردات و صادرات هوشمند را شفاف سازد.


واردات کالاهای قاچاق سبب ازبین رفتن یک میلیون فرصت شغلی شده است

این نماینده مردم درمجلس نهم یادآور شد: متاسفانه 70 درصد واردات کالاهای قاچاق به لوازم آرایشی اختصاص یافته که علاوه بر افزایش بیکاری به سلامت مردم خسارت وارد کرده است.

وی با تاکید براینکه واردات کالاهای قاچاق سبب از بین رفتن یک میلیون فرصت شغلی شده است،گفت: با ساماندهی مناطق آزاد کشور نه تنها نرخ بیکاری کاهش می یابد،بلکه شاهد اشتغال زایی در کشور خواهیم بود؛ همچنین ضررهای مالیاتی کشور جبران خواهد شد، متاسفانه وادرات کالاهای قاچاق سبب شده تا مالیات،عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاها پرداخت نشود.

 

تولیدکنندگان با کاهش هزینه تمام شده داخلی می توانند در تولیدات کالاها رقابت ایجاد کنند

نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدات باکیفیت داخلی در کشور وجود دارد، گفت: تولیدکنندگان داخلی با کاهش هزینه تمام شده داخلی می توانند درعرصه تولیدات کالاها رقابت ایجاد کنند؛همچنین واردات رسمی کالاها توسط نمایندگی‌های شرکت‌های بزرگ می تواند با ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش اطمینان خاطر به مصرف کننده‌ها بدهد، لذا در کشور هم می توانند رقابت ایجاد کنند.

رستمیان افزود: متاسفانه امروزه به هر فردی "کارت بازرگانی" داده می شود، درحالی که باید به شرکت های شناسنامه دار و معتبر کارت بازرگانی داده شود تا ازهرج و مرج واردات کالاهای بی کیفیت جلوگیری شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت درمجلس شورای اسلامی هشدار داد:شرکت‌هایی که اقدام به واردات کالاهای قاچاق و بدون ضمانت می کنند؛باید بدانند درمراکزعرضه کالا به راحتی قابل شناسایی هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید