پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر افزایش 100 درصدی واردات کفش

خبر

افزایش 100 درصدی واردات کفش

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 86، سال سیزدهم، اردیبهشت و خرداد 1394، رویه 15

رییس جامعه مدیران صنعت کفش گفت: علاوه بر افزایش 100 درصدی واردات رسمی کفش، چند برابر نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

علی لشکری رییس جامعه مدیران کفش کشور در گفت و گو با خبرگزاری نسیم تاکید کرد که وضعیت بازار کفش در حال حاضر مطلوب نیست. در حالیکه در سالهای اخیر سرمایه‌گذاری خوبی چه در بخش تولیدات چرمی و چه غیر چرمی انجام شده است، در حال حاضر بهای تمام شدهٔ کفش در کشور بسیار بالاست و قدرت خرید مردم هم با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کاهش یافته است و از این رو رکورد در این صنعت همچنان تداوم دارد. گشودن دروازه‌های کشور بدون رعایت موازین ویژه بر روی کالاهای خارجی و از همه مهمتر افزایش روزافزون قاچاق آن هم از مجاری قانونی، صنعت کفش و صنعت پوشاک کشور را سخت در تنگنا قرار داده است.

خواندنی : روند به نابودی کشاندن صنعت کفش از سوی به اصطلاح مسئولان با «تخته کردن» درهای کفش ملی آغاز شد. کفش ملی در زمان خود از بزرگترین یگان‌های تولید کفش در آسیا بود و صادرات چشم‌گیری به سه قارهٔ آسیا، اروپا و آفریقا داشت. «جنازه» کفش ملی (زمین + تالارهای تولید) همچنان چشم به راه پایان‌گرفتن به «دلال بازی» و رشد صنایع داخلی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید