پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر داروهای ایرانی را دست کم نگیرید

خبر

داروهای ایرانی را دست کم نگیرید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: نگرش غلطی نسبت به کیفیت و اثرگذاری داروهای ایرانی وجود دارد و این در حالی است که مردم نباید داروهای ایرانی را دست کم بگیرند؛ چراکه 90 درصد درمان‌ها توسط داروهای ایرانی صورت می‌گیرد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Jordan 22 OG Chicago PE - nike victory elite 2 for cheap sale price - 002 - 317141

به گزارش ایسنا، جواد تاج‌کی در خصوص فعالیت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در زمینه تولید دارو، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در این زمینه فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، به طوری که توانسته به قطب نانو دارو در کشور تبدیل شود و مقالات بسیاری در این زمینه ارائه شده است. در حال حاضر دو کارخانه تولید دارو در زنجان فعال هستند و یک کارخانه دیگر نیز در آینده نزدیک در دانشگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به تولید نانو دارو در استان، یادآور شد: مبحث نانو پنجره جدیدی در داروسازی است که استان ما توانسته به قطب تولید نانو دارو در کشور تبدیل شود. در تولید نانو دارو علاوه بر کنترل کیفی، کنترل بالینی نیز صورت می‌گیرد و بعد از تایید به تولید انبوه می‌رسد. در واقع صنعت داروسازی سرمایه در گردش زیادی را به همراه دارد، به طوری که هر چقدر تعداد کارخانه‌های تولید دارو در کشور و به ویژه استان بیشتر باشد، سرانه درآمد در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به نگرش مردم نسبت به داروهای ایرانی، افزود: امروزه نگرش درستی در رابطه با داروهای ایرانی وجود ندارد که این موضوع تصوری کاملا غلط است و باید با برنامه‌های فرهنگی مختلف در این حوزه تلاش کنیم؛ چه بسا که برخی از داروهای ایرانی کیفیتی به مراتب بالاتر از داروی مشابه خارجی دارد. لذا این تفکر و اندیشه نسبت به داروهای ایرانی پایه علمی ندارد، به همین خاطر باید تغییر نگرشی در این زمینه صورت گیرد.

تاج‌کی تصریح کرد: وجود اختلاف در اثرگذاری داروها امری کاملا طبیعی است، زیرا تولیدکنندگان این داروها کارخانه‌های متفاوتی است. به همین خاطر تفاوت‌هایی در اثرگذاری دارند که این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر کیفیت پایین داروها باشد، لذا مردم نباید به مطالبی که در این حوزه در فضای مجازی پخش می‌شود توجه کنند بلکه باید برای کسب اطلاعات صحیح به تارنما‌های معتبر دانشگاه‌ها و وزارتخانه مراجعه کنند


منبع: ایسنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید