پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر گزارش هواشناسی؛ بارندگی در ۱۰ استان کشور/ تهران خنک می شود

خبر

گزارش هواشناسی؛ بارندگی در ۱۰ استان کشور/ تهران خنک می شود

سازمان هواشناسی از تداوم ناپایداری هوا در تهران تا اواخر وقت فردا خبر داد و اعلام کرد: طی هفته آینده تا روز دوشنبه سوم خرداد، هوای خنک‌تری را نسبت به هفته قبل تجربه خواهیم کرد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظفیه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: به سبب افزایش سرعت وزش باد روی عراق طی امروز و فردا پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شرایط مخرب جوی، اقدامات احتیاطی لازم توسط هموطنان و سازمان‌های اجرایی به عمل آید.

وی اظهار کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، کرمان و شرق یزد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین این شرایط جوی در روز شنبه اول خرداد، برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی تهران، شمال سمنان و نیمه شرقی یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه این موج در حال گذر است و شرایط تندری و ناپایدار روز آینده (شنبه اول خرداد) کمابیش در بخش‌های شرقی، ارتفاعات البرز، مازندران، شرق استان تهران برقرار است، اضافه کرد: این شرایط تقریبا تا روز شنبه ادامه دارد و بعد از گذر موج، شرایط پایدار در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده تا روز دوشنبه سوم خرداد، هوای خنک‌تری را نسبت به هفته قبل تجربه خواهیم کرد و از روز سه‌شنبه ۴ خرداد به بعد افزایش دما را خواهیم داشت، گفت: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (۳ تا ۵ خرداد) در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز، بارش‌های بهاری را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با نفوذ جریانات خنک شمالی روی دریای خزر طی روزهای جمعه ۳۱ اردیبهشت و شنبه اول خرداد کاهش دما، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی دو روز آینده به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب، ابرناکی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (جمعه ۳۱ اردیبهشت) برای استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و خراسان شمالی باران شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: یکشنبه دوم خرداد، گستره بارش محدود به شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

به گفته وظیفه، روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج و طوفانی است و همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید