پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر گندم‌های هند و پاکستان آلوده هستند

خبر

گندم‌های هند و پاکستان آلوده هستند

مدیر قرنطینه‌ای سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه محصول گندم هند و پاکستان آلوده به عوامل بیماری‌زا هستند، گفت: براساس ضوابط قرنطینه ای جمهوری اسلامی ایران، گندم‌های هند و پاکستان به هیچ وجه نباید به کشور وارد شوند.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Giftofvision , Streetwear, Sneaker News and Release Dates

اصغر شایان در گفتگو با مهر درخصوص واردات گندم از کشورهای هند و پاکستان اظهارداشت: چندسال گذشته که قرار بود گندم از پاکستان وارد شود، هیئتی تخصصی از ایران به این کشورعزیمت کرد تا دررابطه با سالم بودن این محصول گزارشی تهیه کند و به مراجع ذیصلاح تحویل دهد.

وی افزود: بر اساس گزارشهای این هیئت تخصصی، مشخص شد محصول گندم کشور پاکستان به یکسری از عوامل بیماریزا به نام "سیاهک ناقص گندم" (کارنال بانت) و علف هرزی به نام "استریگا" آلوده است.

مدیر قرنطینه‌ای سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: درسال جاری هم مسئولان کشورهند از طریق سفارت خود در ایران پیگیریهای زیادی را برای صادرات گندم آلوده خود انجام دادند و قرار شد هیئت تخصصی از ایران به این کشور برود و گزارشی از سلامت محصول این گندمها تهیه کنند.

وی ادامه داد: براین اساس، چندی پیش هیئتی متخصص از سازمان حفظ نباتات به این کشور رفت و گزارشی را از سلامت محصول گندم آن تهیه کرد و مشخص شد که این گندمها هم آلوده هستند و طبق ضوابط قرنطینه ای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه نباید به کشور وارد شوند.

شایان درباره میزان واردات گندم از ابتدای سال تاکنون از کشورهای مذکور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچگونه گندمی از مبادی رسمی با تائید سازمان حفظ نباتات از کشورهای هند و پاکستان به کشور وارد نشده است.

به گزارش مهر، مسئولان کشورهند در ازای میزان نفتی که از ایران خریداری کرده اند، می خواهند 10 میلیون تن گندم  خود را به ایران بدهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید