یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پس از تساوی در بازی نفس‌گیر مقابل تیم میزبان - برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران به جام‌جهانی راه یافت

ورزش

پس از تساوی در بازی نفس‌گیر مقابل تیم میزبان - برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران به جام‌جهانی راه یافت

سال موفقیت ورزش‌های تیمی ایران با نخستین صعود تاریخ هندبال ایران به جام‌جهانی کامل شد. دقایقی پیش ملی‌پوشان کشورمان در یک بازی نفس‌گیر با تساوی برابر بحرین میزبان به عنوان یکی از چهار نماینده آسیا راهی جام‌جهانی هندبال2015 قطر شد.

nike-dunk-low-coast-uncl | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

سرانجام نسل طلایی هندبال ایران مزد زحمت‌های خود را گرفت در سایه هدایت رافائل کاستلوی اسپانیای توانست برای نخستین بار جواز حضور در جام‌جهانی هندبال را که سال 2015 در قطر برگزار خواهد شد را کسب کند. این اتفاق درست در لحظات پایانی بازی ایران و بحرین و در دقایقی نفس‌گیر که دو تیم شانه به شانه هم حرکت می‌کردند رخ داد.


به گزارش تابناک، میزبانی قطر در جام‌جهانی این فرصت را به آسیایی‌ها داد که ای‌بار چهار تیم در جام‌جهانی هند بال داشته باشند و به این ترتیب به غیر از قطر میزبان که در نیمه نهایی حضور داشت سه تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی هم می‌توانستند جواز حضور در جام‌جهانی را بدست بیاورند و این بهترین فرصت برای تیم ملی ما بود که حتی در دوره میزبانی خود در جام ملت‌های آسیا هم نتوانسته بود راهی جام‌جهانی شود، این‌بار به مدد  میزبانی قطر شانس حضور در جام‌جهانی را بدست بیاورد. اتفاقی که با بازی‌های خوب ملی‌پوشان کشورمان در دور مقدماتی حاصل شد.


شاگردان رافائل کاستلو اسپانیایی در حالی امشب به مصاف بحرین میزبان رفته بودند که از چهار بازی قبلی خود شش امتیاز کسب کرده بودند و با توجه به برتر 28-24 کره جنوبی برابر عربستان و به مدد تفاضل گل بهتر ایران می‌توانست حتی با یک تساوی راهی دور بعد شود. اتفاقی که در نهایت رخ داد و ایران با تساوی 30-30 در بازی امشب برابر بحرین به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها شد و از آن مهم‌تر جواز حضور در جام‌جهانی قطر را هم کسب کرد.


تیم ایران پیش از این بازی با تساوی برابر تیم‌های کره‌جنوبی و عربستان و برتر برابر تیم‌های چین و ازبکستان با شش امتیاز به مصاف بحرینی امد که از چهار بازی خود چهار برد و هشت امتیاز اندوخته بود. با این حال ترس از مصاف با قطر در دور بعد موجب شد تا این تیم آخرین بازی خود را هم خیلی جدی دنبال کند و تا آخرین دقایق بازی دوش به دوش بازیکنان ایران پیش بیاید.


هنگام قرعه کشی این رقابت ها و زمانی که بحرینی ها طبق مقررات می توانستند نخستین و آخرین مسابقه خود را در مرحله گروهی انتخاب کنند، خواستار انجام آخرین بازی خود مقابل ایران شدند که این موضوع نشان از ترسی است که تیم بحرین پیش از آغاز مسابقه ها از ایران داشت و سرانجام همین تیم ایران بود که توانست از بحرین در این رقابت‌ها یک امتیاز کسب کند.


در نیمه نخست بازی اگرچه ایران در مقطعی حتی با اختلاف چهار گل از بحرین پیش بود اما سرانجام این بحرینی‌ها بودند که با نتیجه 17-14 نیمه را با برتری به پایان بردند. اما در نیمه دوم بازیکنان ایران اجازه نفس کشیدن به بحرینی‌ها در خانه خود را هم ندادند و با یک بازی پایاپای توانستد سرانجام با نتیجه تساوی 30-30 جشن صعود را در منامه برپا کنند.
درخشش سعید برخورداری، دروازه بان ایران در کسب این موفقیت انکار ناشدنی بود و از آن زیباتر واکنش‌های احساسی کاستلو در کنار زمین بود که هر لحظه بیشتر بازیکنانش را برای کسب موفقیت تهییج می‌کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید