جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش دیدارنهایی جام حذفی در کرمان برگزار می شود

ورزش

دیدارنهایی جام حذفی در کرمان برگزار می شود

دیدارنهایی جام حذفی بین دو تیم مس کرمان و تراکتورسازی تبریز در روز ۲۵ بهمن ماه 1392 و ورزشگاه امام علی (ع) کرمان برگزار می‌شود.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا بهروان؛ رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، اکبر ایرانمنش؛ مدیرعامل باشگاه مس کرمان، نصیری نماینده باشگاه تراکتورسازی، حجت الله‌ بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ از ساعت 14 در سازمان لیگ جلسه‌ای برگزار کردند تا در مورد وضعیت زمان و مکان فینال جام حذفی تصمیم گیری کنند. طرفین در این جلسه برای تعیین میزبانی به توافق نرسیدند و مقرر شد  میزبان دیدارنهایی با قرعه کشی مشخص شود.

با قرعه کشی مشخص شد که دیدارنهایی جام حذفی در ورزشگاه امام علی کرمان در روز 25 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 قرعه کشی با حضور بهروان رئیس کمیته مسابقات انجام شد.


*****
 
قهرمان بعدی از تبریز یا کرمان سر بر خواهد آورد؛ مس قعرنشین استقلال را حذف کرد و در دیدار نهایی به تراکتور رسید

هرچه مسابقات این فصل جام حذفی بدون شگفتی‌آفرینی دنبال شده بود، در روز رقابت نیمه نهایی جبران شد؛ از یک سو تراکتورسازی که با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد، توانست فولاد آماده را حذف کند و از سوی دیگر مس که قعر‌‌نشین لیگ برتر است، یکی از دو صدر‌نشین مسابقات جام حذفی شد تا بزرگترین شگفتی جام رقم بخورد.

تا پیش از برگزاری بازی‌های امروز کمتر کسی حدس می‌زد از میان چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی، یکی از راه یافتگان به دیدار نهایی مس کرمانی باشد که در بدترین شرایط تاریخ حضور خود در لیگ برتر قرار دارد و به نوعی سقوط خود به لیگ پایین تر را مسجل کرده است!

به گزارش «تابناک»، در نخستین دیدار نیمه نهایی جام حذفی که امروز برگزار شد، تراکتورسازي تبریز در حالی به مصاف فولاد خوزستان می‌رفت که با بازگشت مربی محبوب فصل پیش‌شان، به نوعی دوپینگ روحی کرده بودند اما در آن سوی میدان هم تیمی قرار داشت که هفته گذشته در رقابتی 10 دقیقه‌ای موفق به حذف پرسپولیس تهران شده و خود را در قامت قهرمانی می‌دید.

البته بازگشت تونی به تبریز، تنها برتری تراکتورسازان نبود بلکه ایشان میزبانی رقابت را عهده دار بودند و در ‌‌نهایت موفق شدند با تک گل دقیقه ۷۶ سعید دقیقی در برابر حریف خوزستانی‌ به پیروزی رسیده و مهیای رقابت نهایی شوند که قرار است ۲۵ بهمن برگزار شود، اما حریف هنوز تعیین نشده بود

ترکیب تيم تراکتورسازي:

حامد لک، مرتضي اسدي، محمد نصرتي، حبيب گرداني، ميلاد شيخ فخرالديني، مهدي کريميان، مهدي کياني، علي کريمي، رودريگو، سعيد دقيقي و کريم انصاري فرد

سرمربی: تونی اولیویرا

ترکیب تيم فولاد:

سوشا مکاني، پادواني، ايوب والي، مهرداد جماعتي، اميد خالدي، شهاب کرمي، مهدي بدرلو، بختيار رحماني، غلامرضا رضايي، اسماعيل شريفات و آرش افشين

سرمربی: حسین فرکی

فرکی: از کی روش انتقاد دارم


امروز سنگین و خسته بودیم. زمین مسابقه برای دو تیم خوب نبود. هوا سرد بود این موضوع برای دو تیم یکسان بود. با کیفیت نبودیم.
تراکتورسازی از ضربه ایستگاهی که امیداورم آفساید نباشد به پیروزی رسید.
از امروز پرونده حذفی بسته شد. امیدوار به لیگ برتر هستیم. باید بازی‌های خانگی مقابل تراکتورسازی و استقلال را برنده شویم؛ از لفظ انتقام خوشم نمی‌آید اما این باخت به ما روحیه می دهد که مقابل تراکتور در اهواز فقط به برد فکر کنیم.
بهترین بازیکن ما سوشا مکانی بود اگر می توانستم 5-6 بازیکن را عوض می‌کردم.
با تمام ارادتی که به ‌کی‌روش دارم از او انتقاد دارم؛ باید موضوع دعوت علی کریمی به تیم ملی را بعد از بازی اعلام می کرد. او رفیق من است، شاگردم بوده و او را دوست دارم. این چراغ سبزی که کی‌روش نشان داد او را در این بازی متحول کرد و به ضرر ما تمام شد. روز خوب این بازیکن بود.

اولیویرا: گفتند برف تبریز را نمی‌بینم اما در برف بازگشتم

نیمه اول موقعیت‌های خوبی داشتیم. در نیمه دوم یک مقدار احساس سردرگمی کردیم. اما با هوش و تلاش بچه ها توانستیم 3 امتیاز را بگیریم.
می خواهم بگویم این برد حاصل زحمات بچه ها و غلامرضا باغ آبادی بود. من دو روز بیشتر نیست که اینجا هستم. نمی شود گفت این برد حاصل زحمات من بوده است؛ در تمام اتفاقاتی که افتاده یک نقش کوچک داشتم.
شما از تمامی مسائل تراکتورسازی آشنا هستید. می دانید بازیکنان العین امارات و الاتحاد چه کسانی هستند. متاسفانه از لحاظ مالی شرایط خوبی نداریم.
خیلی خوشحالم به آسیا رفتیم. موقعیت خوبی برای قرار گرفتن در ویترین داریم. شرایطی که برای ایران افتاده خیلی خوب است. ارتباطی که بین ایران،‌ آمریکا و اروپا از نظر سیاسی شکل گرفته خیلی خوب است. خوشحالم که این روابط کم کم در حال درست شدن است.
اول فصل باید تمام برنامه ها را داد تا بتوانیم تا آخر تمام کارمان را کنیم. مثلا نمی دانم که آیا می توانم یک بازیکن بخرم یا نه؟ می خواهم قهرمان شوم کدام بازیکنان را دارم؟ کدام زمین در اختیار من است؟ تمام اینها ابزار کار است. باید بدانیم تراکتورسازی برای آینده چه می خواهد؟
از یک کشور گرم آمدم سال گذشته به من گفتند برف تبریز را نمی بینم اما دیدم امسال در برف تبریز آمدم. سال گذشته برف را هم دیدم.
توانستیم بعد از 20 سال به دیدار نهایی برویم. نتیجه مقابل نفت تهران خیلی مهم است. به بازیکنان کلیدی استراحت می دهیم تا برای بازی مقابل نفت تهران و دیدار نهایی جام حذفی آماده شوند. فرق نمی کند در دیدار نهایی با کدام تیم روبرو می‌شوم.

استقلال حذف شد؛ مس برای نخستین بار به دیدار نهایی جام حذفی رسید

بر خلاف دیدار نخست، دومین دیدار که در ساعت ۱۷ (دو ساعت و نیم اختلاف با دیدار نخست) در تهران آغاز می‌شد، رقابت دو تیم صدر و ته جدولی، البته در لیگ بر‌تر بود، نه رقابتی تنگاتنگ که نشود برنده‌اش را حدس زد؛ یک سو استقلال بود که خود را در آستانه قهرمانی در لیگ بر‌تر می‌بیند و سوی دیگر مس بود که گویا سقوط به لیگ پایین‌تر را پذیرفته است.

میزبانی استقلال هم به کمک این ظن می‌آمد که استقلال بتواند به آسانی از مس بحران زده گذشته  و خود را به دیدار نهایی برساند، ولی بر خلاف انتظار این تیم مس بود که بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه هفت بازی با ضربه کاشته لوسیانو ادینهو به گل رسید.

با این گل شاگردان قلعه نویی به خود آمدند و حملات استقلال هم آغاز شد تا امیر حسین صادقی بتواند در دقیقه ۱۲ ضربه ایستگاهی فرستاده شده را با ضربه سر به تور دروازه تیمی که مدتی در آن عضویت داشته رسانده و همه چیز را به تساوی بکشاند.

پس از این گل، باز هم حمله در دستور کار استقلال و ضد حمله در متن برنامه بازی مس قرار داشت؛ اما رد و بدل شدن دو گل زودهنگام احتیاط دو تیم را هم افزایش داده بود تا تجمع در میانه میدان و دل بستن به ارسال‌های بلند به سیاست غالب بازی در دقایق میانی نیمه نخست تبدیل شود.

پس از افت بازی، ‌در دقیقه ۴۴ بود که شوت ادینیو یخ بازی را آب کرد که این توپ را هم رحمتی به زحمت دفع کرد تا در ‌‌نهایت نیمه نخست با تساوی یک بر یک تمام شود.

در نیمه دوم بازی به جز چند شوت به دروازه و درگیری‌های میانه میدان اتفاق خاصی نداشت و گویا دو تیم از‌‌ همان ابتدای نیمه دوم خود را برای رفتن بازی به وقت اضافه آماده کرده بودند با این حال در دقایق پایانی همه چیز عوض شد و ادینیو در دقیقه ۸۵ با استفاده از ضد حمله تیمش گل دوم خود و مس را به ثمر رساند تا تیمی که برای بقا در لیگ بر‌تر تلاش می‌کند با برتری دو بر یک در این دیدار به فینال جام حذفی راه پیدا کند.

ترکيب تيم استقلال:

سيد مهدي رحمتي، اميرحسين صادقي، حنيف عمران زاده، هاشم بيک زاده، عليرضا واحدي نيکبخت، پژمان نوري، جي لويد ساموئل، آندرانيک تيموريان، سياوش اکبرپور، مهرداد اولادي و محمد قاضي

سرمربی: امیر قلعه نوعی

ترکیب تیم مس:
 4

حسن رودباريان، ميلاد جهاني، محمد آبشک، احمد رضا زنده روح، پويا سيف پناهي، هادي تاميني، مجتبي ترشيز، فرهاد سالاري پور، فرزاد حسين خاني، مصطفي شجاعي و ادينيو

سرمربی: لوکا بوناچیچ

قلعه نویی: من اشتباه کردم

هم به مردم کرمان و باشگاه مس این برد را تبریک می‌گویم. تیم ما شادابی لازم را از نظر نیروی بدنی نداشت و تحلیل رفته بودیم و شرایط سنی ما بالاست.

در جام حذفی همیشه شگفتی وجود دارد. در حد و  اندازه استقلال نبودیم. لوکا خوب مهره چینی کرده بود و روزنه‌ها را بسته بود.
تغییراتی دادیم تا هجومی شویم. شاید اشتباه من بود؛ دقیقه 60 می‌خواستم سیستم را هجومی کنم اما احتیاط کردم. من اشتباه کردم. برای مس آرزوی موفقیت می کنم.
ادینهو نیمه اول خیلی خوب بود اما درنیمه دوم کاری نکرد دفاع باتجربه ما باید کاری می‌کرد. شاید اگر یک کرنر می زدیم و گل می‌شد همه می‌گفتند چه کار خوبی کرد.

از دقیقه 70 به بعد روی مسابقه حاکم بودیم اما پاس‌های یکی مانده به آخر مان را بد دادیم. باید زودتر تعویض می‌کردم؛ من مقصر بودم
این باخت روی تیم تاثیر می‌گذارد و شکست از نظر روحی و روانی به تیم ما ضربه می‌زند. ما حذف شدیم و باید به لیگ برگردیم و جایگاه‌مان را با وجود شرایط سخت از دست ندهیم.
 اگر خسرو حیدری را داشتیم شرایط ما فرق می‌کرد. هرچقدر بازیکنان را جابجا کردیم جای حیدری پر نشد. باید خسرو زودتر برگردد.

بوناچیچ: از روز بد استقلال به خوبی استفاده کردیم

فکر کنم امشب از روز بد استقلال به نحو احسن استفاده کردیم. ما تیمی را شکست دادیم که از نظر فنی و کیفی بسیار بالاتر از ما است و بهترین استفاده را از روز بد استقلال داشتیم.

بدون استرس لیگ برتر، به تهران آمدیم و به دنبال یک بازی تاکتیکی بودیم تا مقابل گسترش در لیگ هم همین طور باشیم. با لیاقت و شایستگی به دیدار نهایی رسیدیم.
چرا خبرنگاران سوال نمی پرسند؟ بارسلونا و والنسیا هم دیدید که 3 بر دو بارسا باخت، توپ گرد است. نمی‌دانم چرا ترسیدید سوال کنید فوتبال همین است.
میزبان دیدار نهایی فردا تعیین خواهد شد

بدین ترتیب مس ۲۵ بهمن در دیدار نهایی جام حذفی به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت. میزبان این دیدار فردا طی مراسم قرعه کشی از ساعت ۱۴ در سازمان لیگ مشخص می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه