دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش لیگ جهانی "کاراته وان"، اندونزی؛ کسب 2 طلا، 3 نقره و 6 برنز توسط ملی‌پوشان کاراته ایران

ورزش

لیگ جهانی "کاراته وان"، اندونزی؛ کسب 2 طلا، 3 نقره و 6 برنز توسط ملی‌پوشان کاراته ایران

برگرفته از همشهری آنلاین

تیم کاراته جمهوری اسلامی ایران به 11 مدال دست یافت.

در رقابت‌های لیگ جهانی "کاراته وان"، مهسا افسانه کاتاروی شایسته کشورمان در حالی به مدال برنز رسید و بر سکوی سوم ایستاد که موفق شد در حساس ترین مبارزه کاتاروی صاحب نام فرانسه و دارنده سه مدال نقره اروپا را با پنج پرچم شکست دهد.

در وزن منهای 75 کیلوگرم محمدهادی داود آبادی، نماینده کشورمان که با پیروزی مقابل تمامی حریفان خود به فینال راه یافته بود در آخرین مبارزه خود در یک رقابت نزدیک و میلیمتری با نتیجه 5 بر 4 مغلوب "کو ماتسوشیها"، دارنده دو مدال برنز رقابت‌های جهانی در سالهای 2006 و 2008 ژاپن شد و به مدال نقره دست یافت.

وی پیش از رسیدن به فینال موفق شده بود حریفانی از ژاپن، مالزی و استرالیا را شکست دهد.

در همین وزن سعید فرخی پس از قرعه استراحت، "مادولو کریستو" از اندونزی را 3 بر 2 مغلوب کرد، در مبارزه دوم "احمد البطال" از کویت را 2 بر 1 برد و در پیکار سوم مقابل "کو ماتسوشیها" از ژاپن 5 بر 2 شکست خورد تا در گروه بازنده‌ها به مصاف ناصر نجفی، دیگر نماینده ایران برود.

وی در آخرین مبارزه با نتیجه 3 بر 2 از سد نجفی گذشت و به مدال برنز وزن منهای 75 کیلوگرم دست یافت.

در این وزن هیروتو شینوهارا، دیگر کاراته‌کای ژاپن به همراه سعید فرخی به مدال برنز رسید.

در منهای 84کیلوگرم علی فداکار با پیروزی 5 بر 4 مقابل ریوتورو آراگا، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو و دارنده مدال طلای امیدهای جهان از ژاپن به نشان طلا دست یافت.

علی فداکار 21 ساله پس از عبور از سد حریفانی از سوئیس، فرانسه، کویت و امیر امیری از ایران به دیدار نهایی راه یافت و موفق شد با عبور از سد آراگا از ژاپن با شایستگی مدال طلای این وزن را به گردن آویزد.

مدال برنز این وزن نیز به منصور حسن بیگی و امیر امیری دو کاراته‌کای ایرانی رسید.

در کومیته انفرادی بانوان، پگاه زنگنه در وزن منهای 68 کیلو گرم با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد

لیلا بهرامی، کاراتهکای وزن منهای 55 کیلوگرم بانوان نیز با برتری مقابل حریفی از کره جنوبی به مدال برنز این وزن دست یافت.

همچنین سعید علیپور، نماینده وزن منهای 60 کیلوگرم کشورمان که با پیروزی بر تمام حریفان خود به فینال این وزن راه پیدا کرده بود، در آخرین مبارزه نتیجه را به حریف کره‌ای واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

بدین ترتیب تیم اعزامی کشورمان تاکنون به 2 مدال طلا، 3 نقره و 6 برنز دست یافته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه