پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ماجرای کتابهای مفقودی میراث

یادمان

ماجرای کتابهای مفقودی میراث

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان اینکه نخستین اقدام در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی استقرار نیروها و ایجاد فضای مناسب برای پژوهش است، گفت: بررسی صحت مفقود شدن اسناد و کتابهای میراثی متعلق به پژوهشگاه به تحقیق بیشتری نیاز دارد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Nike Air Force 1 Shadow Black Friday Sale , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش مهر، جلیل گلشن بیان کرد: مهمترین مسئله در پژوهشگاه تامین مکان برای استقرار نیروها است چرا که دراین پژوهشگاه فضای مناسب برای پژوهش فراهم نبود و در این زمینه مشکلات اساسی وجود داشت.

وی گفت: عمارت مسعودیه در تهران و ساختمان صنایع دستی در میدان ولیعصر جزو املاکی بود که نیروهای پژوهشگاه در آن استقرار داشتند اما پس از انتقال پژوهشگاه به استان فارس این ساختمانها نیز گرفته شد و زمانی هم که دوباره به تهران آمدند دیگر جایی برای استقرار نداشتند.

وی گفت: قبلاً کتابخانه و مرکز اسنادی وجود داشت که محققان و دانشجویان زیادی به آن مراجعه می کردند اما اکنون چنین فضای مناسبی در اختیار نداریم.

گلشن درباره شایعات مربوط به مفقود شدن تعدادی از کتابهای تخصصی میراث فرهنگی و اسناد پژوهشگاه گفت: تا زمانی که کارتن های مربوط به آن که مدتی از استان فارس به تهران منتقل شده است، باز نشود و در جایگاههای مخصوص خود قرار نگیرد نمی توان به صورت دقیق گفت که آیا از تعداد اسناد و کتابها کم شده است و یا خیر.

رئیس اسبق موزه ملی ایران گفت: تقریبا کارتن های مربوط به کتابهای تخصصی به تهران برگشت داده شده ولی آنچه که هنوز در شیراز مانده، کتابهای غیر تخصصی هستند.

گلشن قول داد که پژوهشکده حفاظت و مرمت و بقیه پژوهشکده هایی که تا کنون به صورت منفعل در این سازمان فعالیت می کردند دوباره احیا شوند چرا که معتقد است تنها پژوهشکده حفاظت و مرمت به تنهایی به دلیل داشتن ابزار و تجهیزات در خاورمیانه مجهزترین پژوهشکده مرمتی بوده است.

وی گفت: باید بررسی شود که این تجهیزات و لوازم چقدر قابل استفاده هستند چرا که عدسی و یا لنز میکروسکوپ های پژوهشکده بسیار حساس هستند و اگر به درستی از آنها  محافظت نشده باشد دیگر قابل استفاده نیستند بنابراین باید گزارشی تهیه شود تا ببینیم چقدر از دستگاهها قابل تعمیر هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه