جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان آغاز دومین فصل کاوش‌ باستان‌شناسی در شکارگاه خسرو

یادمان

آغاز دومین فصل کاوش‌ باستان‌شناسی در شکارگاه خسرو

دومین فصل کاوش‌های باستان شناسی محوطه موسوم به شکارگاه خسرو در تاق بستان کرمانشاه، بعد از وقفه چهار ساله با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به سرپرستی دکتر مهدی رهبر از باستان شناسان برجسته کشور از سر گرفته شد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر مهدی رهبر در این خصوص اظهار کرد: این محوطه که حدود 1000 متر طول و 850 متر عرض دارد، بخاطر نزدیکی به تاق بزرگ تاق‌بستان که در آن صحنه‌هایی از شکار شاهانه به تصویر کشیده شده به نام شکارگاه خسرو پادشاه ساسانی معروف است.

وی تصریح کرد: رفع ابهاماتی که در خصوص نام گذاری این محوطه وجود دارد، تنها از طریق تجزیه و تحلیل یافته‌های ناشی از کاوش‌های باستان شناسی میسر است.

این باستان شناس کهنه‌کار یادآور شد: در بررسی‌های ژئوفیزیکی گذشته به ساخت و سازهایی در داخل محوطه اشاره شده که به منظور آگاهی از صحت و سقم آن لزوم کاوش‌های باستان شناسی ضروری است.

رهبر اظهار کرد: در این فصل از همکاری تعدادی از باستان شناسان و دانشجویان کارشناسی ارشد باستان شناسی و تخصص‌های دیگر برای کاوش در محوطه شکارگاه خسرو بهره‌مند خواهیم شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه