پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان آثار باستانی نیاسر تحت‌الشعاع معادن

یادمان

آثار باستانی نیاسر تحت‌الشعاع معادن

شهردار نیاسر گفت: فعالیت معدنی و تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین حامل مواد استخراج شده از معادن، فضا و مسیر گردشگری شهر نیاسر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Discount Shoes, Clothing & Accessories , Giftofvision

جمشید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیرامون فعالیت دو معدن در کنار آثار باستانی «چارطاقی» و «چشمه اسکندریه» در شهر نیاسر اظهار کرد: متاسفانه به دلیل فعالیت‌های غیرکارشناسی اداره صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مربوطه، مجوز برداشت سنگ گرانیت از این معدن داده شده است.

وی افزود: در بالادست همین معدن نیز یک معدن دیگر در حال فعالیت است که مواد معدنی دیگری از آن برداشت می‌شود.

شهردار نیاسر اضافه کرد: تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین حامل مواد استخراج شده از معادن، فضا و مسیر گردشگری را تحت‌الشعاع قرار داده و مشکلات و معضلاتی را پیش آورده است.

اسماعیلی با بیان اینکه مکاتبات بسیاری با دستگاه‌های مسئول پیرامون این مساله انجام شده است، ادامه داد: انفجاراتی که در این معادن انجام می‌شود، بافت "باغ تالار" و "چشمه اسکندریه" را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. لرزه‌ها و پس لرزه‌های حاصل از این انفجارات باعث ایجاد آسیب و خسارت بر خانه‌های تاریخی نیاسر شده که جبران‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مسوولان در مورد این معضل چشم و گوش خود را بسته‌اند، خاطرنشان کرد: در این موضوع یا باید معادن تعطیل شوند و یا مسیر تردد خودروهای سنگین تغییر دهند. مسیر تردد این خودروهای سنگین نباید از بافت تاریخی نیاسر باشد.

شهردار نیاسر تاکید کرد: یک تریلر با 20 تن بار از روی "چشمه اسکندریه" عبور می‌کند. چشمه اسکندریه‌ای که خود باعث ایجاد شهر تاریخی نیاسر شده است.

اسماعیلی به چند فعالیت شهرداری در راستای توسعه گردشگری نیاسر اشاره و اظهار کرد: فضاسازی برای باغ تالار، فضا سازی محوطه آبشار نیاسر و بازسازی حمام صفوی و آسیاب آبی توسط شهرداری در این دوره و ادوار قبل انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه شهر کاشان یک شهر تاریخی با بیش از هزار اثر تاریخی است، افزود: شهر نیاسر در این منطقه، بیش از 29 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده دارد که از آن جمله می‌توان به "چارطاقی نیاسر"، "غار رییس"، "باغ تالار"، "ساختمان کوشک صفوی"، "آبشار نیاسر"، "حمام صفوی" و "آسیاب آبی" اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه