جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف اشیای تاریخی در خودرو کارمند میراث فرهنگی در حال بررسی است

یادمان

کشف اشیای تاریخی در خودرو کارمند میراث فرهنگی در حال بررسی است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: کشف اشیایی در خودرو یکی از همکاران ما، در جریان انتقال آن‌ها به این اداره کل بوده، ولی این کار توسط او بدون مجوز انجام شده است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Boots - Ankle boots COACH , High boots and others - DialadogwashShops - Lorimer Bootie C5917 11000148EDC Dark Cranberry/Multi - botines adidas botitas 2016 black hair girls meme - Women's shoes

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس اعلام فرماندۀ انتظامی ابهر، سه قطعه شیء عتیقه که به‌شکل ماهرانه‌ای در یک خودرو جاسازی شده‌ بودند، در جادۀ روستای «عباس‌آباد» شهرستان ابهر کشف شدند.

به گفتۀ سرهنگ محمد اکبری کنعان، رانندۀ خودرو خود را کارگر میراث فرهنگی در گنبد سلطانیه معرفی کرده است.

اشیای کشف‌شده شامل سفال هشت‌گوش عکس‌دار، پیالۀ گلدار و یک قطعه کوزۀ کوچک آبی‌رنگ است.

در این‌باره یحیی نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: یکی از همکاران ما، چهار قطعه کاشی و ظرفی را که احتمالا به دورۀ صفوی مربوط می‌شوند، در ماشین خود گذاشته بود تا به گفتۀ خودش، از پایگاه سلطانیه به اداره کل در زنجان منتقل کند که هنگام انجام این کار توسط مراجع انتظامی متوقف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به این‌که این آثار از حفاری غیرمجاز به‌دست نیامده‌‌اند و به نظر می‌رسد، انعکاس خبری این موضوع درست نبوده است، ادامه داد: این شخص اشیا را داخل صندوق عقب ماشین خود گذاشته بود، ولی از آنجا که این کار بدون مجوز انجام شده، در حال پیگیری این موضوع هستیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

نقی‌زاده افزود: اکنون اشیای کشف‌شده در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان هستند و شامل سه قطعه کاشی منقوش و یک ظرف دسته‌دارند و احتمالا به دورۀ صفوی تعلق دارند. البته دورۀ تاریخی آن‌ها باید با حضور کارشناسان به‌طور دقیق اعلام شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید