پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان منصور سجادی، باستان‌شناس شهر سوخته: کاوش و انتشارات شهرسوخته نیازمند اعتبارات میراث‌فرهنگی است

یادمان

منصور سجادی، باستان‌شناس شهر سوخته: کاوش و انتشارات شهرسوخته نیازمند اعتبارات میراث‌فرهنگی است

ادامه کاوش‌های شهرسوخته و دهانه‌ غلامان درحالی به‌دلیل نبود بودجه و اعتبارات نیمه‌کاره باقی مانده که منصور سجادی سرپرست هیات باستان‌شناسی شهرسوخته از موافقت ضمنی با اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان درخصوص نشر مجموعه مقالات شهر سوخته می‌گوید.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Air Jordan Release Dates 2020

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ درحالی ادامه کاوش‌های شهر سوخته و دهانه‌غلامان به‌دلیل نبود بودجه و اعتبارات نیمه‌کاره رها شده که سرپرست هیات باستان‌شناسی شهر سوخته از نشر سلسله گزارش‌های شهرسوخته و موافقت ضمنی اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان می‌گوید.
 
به‌گزارش CHN، سه جلد از مجموعه 10 جلدی گزارش‌های شهر سوخته درحالی سال‌ها پیش به‌چاپ رسیده که قراراست با توافقات صورت گرفته یک جلد دیگر تا پایان سال جاری منتشر شود.
 
«سید منصور سید سجادی»، سرپرست هیات باستان‌شناسی شهرسوخته در این‌باره به CHN گفت: «انتشارات شهرسوخته متشکل از گزارش‌های فنی، سلسله  گزارش و مقالات و بولتن‌های شهرسوخته است.»
 
به‌گفته وی، با اینکه 3 جلد از مجموعه 10 جلدی گزارش‌های شهر سوخته سال‌ها پیش به چاپ رسیده اما براساس توافقات صورت گرفته با اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان قرار شده یک جلد آن تا پایان امسال منتشر شود. این درحالی است که انتشار دومین مقالات شهر سوخته نیز درحال انجام است.»
 
به‌ اعتقاد سجادی، شهر سوخته آزمایشگاهی بزرگ در بیابانی کوچک است که بخشی از نتایج به‌دست آمده در آن به 6 زبان دنیا چاپ شده‌است. برخی کتب منتشر شده تا کنون در 10 هزار نسخه به چاپ رسیده است که این اتفاق در دنیای باستان‌شناسی رکورد بزرگ و بیانگر توجه مردم دنیا به تاریخ و فرهنگ ایرانیان است.
 
سجادی با اشاره براینکه، انتشارات کتاب و مقالات باستان‌شناسی امری ضروری است  ادامه داد: «اگر فعالیت‌ و کاوش‌های باستان‌شناسی مستمر باشد، ولی نتایج آن منتشر نشود تمامی زحمات و انرژی صرف شده هدر می‌رود. امسال هم با توجه به  وضعیت پژوهشکده باستان‌شناسی و نبود بودجه و اعتبارات کاوش‌ شهر سوخته نیمه‌تمام باقی مانده است که البته با توافقات ضمنی با اداره میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان قرار شده اعتباری به کاوش‌ها و انتشارات آن اختصاص پیدا کند.»
 
سرپرست هیات باستان‌شناسی شهر سوخته بیان کرد: «درحال‌حاضر وضعیت شهر سوخته همانند بنایی است که سقف ندارد و اگر اعتباری تخصیص پیدا نکند تمام زحماتی که در این سالها صرف شده از بین می‌رود. این درحالی است که اعتبار مربوط به کاوش‌های سال 88 و 89 شهر سوخته از استانداری استان سیستان و بلوچستان اخذ شده بود اما امسال استانداری هم نتوانست بودجه‌ای در اختیار باستان‌شناسان بگذارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه