پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم واکنش قابل تقدیر دستگاه قضا نسبت به پرونده؛ پلنگ کشی بی رحمانه به سال 94 رسید!

زیست بوم

واکنش قابل تقدیر دستگاه قضا نسبت به پرونده؛ پلنگ کشی بی رحمانه به سال 94 رسید!

متاسفانه روزهای نخست سال جدید با حادثه تلخی برای طبیعت کشور همراه بود و افراد ناآگاه با کشتار یک پلنگ ایرانی ضایعه بزرگ دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | JORDAN BRAND

متاسفانه روزهای نخست سال جدید با حادثه تلخی برای طبیعت کشور همراه بود و افراد ناآگاه با کشتار یک پلنگ ایرانی ضایعه بزرگ دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گزارش «تابناک»، عصر روز گذشته یکی از همیاران محیط زیست طی تماس تلفنی با اداره محیط زیست شهرستان بردسیر اعلام می کند که یک پلنگ توسط دامداران در منطقه آزاد دشت اله آباد کشته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر در این باره به دیدبان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: پس از دریافت گزارش بلافاصله به همراه محیط بانان عازم منطقه شده و پس از حدود ۳ ساعت جستجو حوالی ساعت ۱۶ عصر در دشت اله آباد یک خودرو وانت مزدا را مشاهده نمودیم.

علی سرخوش اظهار داشت: پس از متوقف نمودن خودرو، راننده وانت که از دامداران منطقه و دیگر سرنشین آن را که چوپان وی بود تحت بازجویی قرار گرفتند اما هر دوی آنها منکر هرگونه تخلفی بودند.

پس از مدتی بازجویی تخصصی سرانجام راننده وانت اعتراف نمود که ساعاتی قبل پس از اطلاع از مشاهده پلنگ درون دشت، با خودرو به تعقیب پلنگ پرداخته و  با سرعت زیادی بوسیله خودرو به پلنگ کوبیده است.

متهم در اعترافات خود گفت پس از آنکه با خودرو پلنگ را زیر گرفتم، حیوان هنوز زنده بود اما چوپان وی با ضربات متعدد چوب، پلنگ مجروح را از پای درآورده است.

متهمین پس از اعتراف به کشتار بیرحمانه پلنگ، محل رها نمودند لاشه حیوان در یک کانال را نیز به ماموران نشان دادند.

لاشه پلنگ را که به لحاظ جنسیت نر بود از درون کانال بیرون کشیده و دامدار و چوپان به همراه لاشه پلنگ و خودروی متخلفین به اداره محیط زیست منتقل شدند.

پس از تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با قاضی کشیک، متهمین تحویل کلانتری مرکزی بردسیر شده و هم اکنون در بازداشت بسر می برند تا روز شنبه (۱۳۹۴/۱/۸) با انتقال به دادسرا به جرم کشتار یک پلنگ ایرانی محاکمه شوند.

خودروی وانت مزدا نیز که بوسیله آن پلنگ را زیر گرفته بودند در حال حاضر در اداره محیط زیست شهرستان بردسیر توقیف می باشد.

حدود چهل سال از آخرین مشاهده پلنگ در این منطقه می گذرد و حتی عشایر و دامداران نیز در این مدت این گونه ارزشمند را ندیده بودند.

پس از طی چهار دهه اخیرا گزارشاتی از حضور و مشاهده مجدد پلنگ در این منطقه به گوش می رسید که متاسفانه این گونه ارزشمند توسط افراد ناآگاه و بی فرهنگ کشته شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید