سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسیر جاده ابر

زیست بوم

قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسیر جاده ابر

یک فعال حقوق محیط زیست از قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسیر جاده ابر خبر داد و گفت: جاده ابر بستری برای سودجویی برخی شده تا با ویلاسازی و شهرک سازی به تخریب هرچه بیشتر محیط زیست بپردازند.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Nike SB

علی نقی مقصود لو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این جاده با عرضی برابر 30 تا 40 متر به هیچ عنوان بر خلاف ادعای مسئولان محیط زیست که مجوز ساخت آن را دادند جاده ای روستایی نیست و در صورت احداث هزاران اصله درخت سرخدار که از با ارزشترین و نادرترین گونه های درختی جهان است نابود می شوند.

به گفته وی، برخی مسئولان استانی برای گسترش شهرکها و ویلاسازی نظیر منطقه پردیس سیاه روبار هر چند وقت یکبار اهالی این منطقه را تطمیع کرده و با دادن پلاکارت های تبلیغاتی به دست آنها ماجرا را به گونه ای جلوه می دهند که ساخت این جاده خواسته آنان است.

مقصود لو اظهار داشت: این در حالی است که به دلیل وجود دیگر مسیرهای ارتباطی به هیچ عنوان اهالی نیازی به ساخت این جاده ندارند و تنها مسئولان برای دسترسی بهتر به ویلاها و گران تر فرو ختن آنها به دنبال ساخت این جاده هستند.


 

این فعال حقوق محیط‌‌ زیست تصریح کرد: روزدوشنبه هفته گذشته به صورت شبانه و ضربتی و با دستور مقامات ارشد سازمانهای محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل راه و ترابری با چندین دستگاه لودر و اره موتوری وارد منطقه شدند و با سوء‌استفاده از تعطیلی روز مبعث حدود چهار هزار اصله از درختان حواشی این جاده را قطع کردند.

وی افزود: البته برای اینکه آثاری ازاین اقدام خود به جای نگذارد تمام این درختان را که از گونه های با ارزش سرخدار، راش، بلوط و آزاد بودند ریشه کن کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار مهر شنبه هفته گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برای احداث جاده جنگل ابر هیچ مشکلی وجود ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای آن نظارت کامل دارد.

محمدجواد محمدی زاده تصریح کرد: احداث جاده جنگل ابر مصوب دولت است و نقشه احداث آن به تایید سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی آن آغاز و قسمتی از کنار گذر جاده ساخته شده است اما این توقع وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی سرعت اجرای پروژه را بیشتر کند تا امکان ارتباط دو بخش به وسیله یک جاده روستایی و درجه یک فراهم شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  گفته بود که قبل از این وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی را در خصوص احداث جاده جنگل ابر ارائه کرده بود که مورد توافق سازمانهای حفاظت محیط زیست و جنگلها نبود اما دولت با تصویب مصوبه ای به استاندار گلستان نمایندگی داد تا با کمک سازمانها و دستگاههای مرتبط نقایص و مشکلات را برطرف کند که منجر به تهیه نقشه ای شد که مورد توافق همه بود.در این نقشه جدید تمام ملاحظات سازمانهای حفاظت محیط زیست و جنگلها لحاظ شد و با ابلاغ آن به وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید