جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برنامه غذایی برای روزه‌داران چیست

خبر

برنامه غذایی برای روزه‌داران چیست

ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است اما با یک برنامه تغذیه‌ای درست هنگام افطار و سحر می توان سلامتی بدن را حفظ کرد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Discount Shoes, Clothing & Accessories , Giftofvision

به گزارش ایسنا، باشگاه خبرنگاران در ادامه نوشت: در حال حاضر با افزایش درجه حرارت هوا و تقریبا ۱۶ ساعت روزه داری باید برای یک بدن سالم و ذهن پویا در طول ماه مبارک رمضان تدابیری اندیشید.


روبرو شدن بدن با بحران کم آبی

دستورالعمل های بین المللی می گویند شما نباید از نوشیدن آب برای بیش از ۱۲ ساعت پرهیز کنید، بنابراین در این مدت زمان برای جلوگیری از کم آبی بدن باید با مصرف خاکشیر و آب همراه با آب لیموی تازه از تشنگی جلوگیری کرد و طراوت بدن را حفظ کرد.

سعی کنید به منظور کاهش تبخیر مایعات بدن و عرق کردن در داخل خانه بمانید و از ورزش های بیش از حد پرهیز کنید.


پیدا کردن جایگزین مناسب برای ۳ وعده غذایی در روز

پیروی از قانون طلایی استفاده از ۵ واحد میوه و سبزیجات در طول ماه مبارک رمضان مهم است. شما می توانید با مصرف ۵ واحد میوه در فاصله افطار تا سحر تمام ویتامین های مورد نظر بدنتان را تامین کنید و از بی حالگی و کسالت طول روز جلوگیری کنید.


نیازی به گفتن نیست، ماه رمضان فرصت خوبی برای کاهش مواد غذایی سرخ شده و فست فود که دارای کالری سنگین هستند می‌باشد و سدیم موجود در این گونه غذاها شما را به شدت تشنه و بی حال می‌کند.


مراقب سم سفید در ماه رمضان باشید

زیاده روی در مصرف شکر در ماه رمضان افزایش می یابد، به خصوص با دسر، اما به خاطر داشته باشید که مواد غذایی شکر دار و نوشیدنی های شیرین موجب افزایش سطح انسولین می شود. یک وعده غذایی کوچک از کربوهیدرات های پیچیده سرعت هضم غذا را کاهش می دهد و احساس سیری به شما می دهد. لوبیا، عدس، تخم مرغ و ماست به شدت توصیه می شود.


تعداد بسیار زیادی از ما قربانی سوء هاضمه پس از افطار سنگین می شویم. سه قانون طلایی برای جلوگیری از ناراحتی و سهولت سوء هاضمه معده می باشد که با شروع غذا در سپیده دم با بخشی از سالاد، جویدن لقمه ها به آرامی و یک جا مصرف نکردن مواد غذایی مختلف از سوء هاضمه جلوگیری می کند.


برای بسیاری از افراد، سردرد بخش اجتناب ناپذیر از ماه مبارک رمضان است. مغز ما به طور مداوم نیاز به اکسیژن و گلوکز دارد که با کاهش نوشیدنی های داغ و کافئین دار بعد از افطار می توان از سردرد پیشگیری کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه